Szukaj

Ocena kierowcy - Audi Q7 II SUV

Bartek, 7 lat temu
Silnik 3.0 TDI 218KM 160kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 4 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Audi Q7 II SUV 3.0 TDI 218KM 160kW 2015-2018 - Oceń swoje auto
4,92
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik, który mimo 218km naprawdę znakomicie się zbiera i w mieście rzadko mam okazję wykorzystywać jego możliwości. Mimo to za 2-3 lata celuję w 272 lub nawet 435 km :) na plus zawieszenie i komfort w różnych trybach jazdy oraz cudowne wyciszenie, ergonomia i przestrzeń. Co do wyglądu - to nie była miłość od 1 wejrzenia, ale obecnie samochód bardzo mi się podoba - czekam na wiosnę i zmianę seryjny 18stek na 20 calowe felgi, które są mininum w tym modelu. CO MNIE DENERWUJE? - domykanie drzwi - niczym w starym PKSie - żonie udaje się to za 2-3 razem, zatem obowiązkowo elektryczne domykanie jako opcja. - mało rozbudowany virtual cocpit - np prędkość wyświetlana jest tylko po prawej stronie i zasłaniam sobie to wskazanie ręką - nie można ustawić wyświetlania w środku jak w... Passacie. Koniecznie domówiłbym wyświetlacz HEAD UP! - brak smartphone interfase też daje się we znaki... Reasumując nie dziwi mnie, że w salonach stoją samochody skonfigurowane powyżej 400 tys. wówczas można mówić o dobrym doposażeniu. Jeśli jednak finansujemy samochód w leasingu (np atrakcyjny audi perfect lease) i liczymy koszty - to opcja 218km (prawie 40 tys zł tańsza od mocniejszej jednostki) z wyposażeniem rzędu 50-70 tys będzie znakomitym wyborem.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : skrzypienie przy hamowaniu, szczególnie przy starcie
Inne : skrzypienie kierownicy
5,0
Całokształt
Od lat planowałem zakup dużego suva klasy wyższej i padło właśnie na AUDI Q7, które jest obecnie najnowocześniejszą tego typu konktrukcją w klasie. Konkurować z Audi może jeszcze Volvo, jednak prócz znakomitego designu przegrywa 1. silnikiem, 2. licznymi usterkami, 3. gorszym finansowaniem 4. utratą wartości - mało prestiżowa marka, która jedynie aspituje do premium.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 218km brałem w ciemno. Wcześniej jeździłem mocniejszymi jednostkami. Od razu bardzo zaskoczyła mnie dynamika - różnica 0,8s w stosunku do wersji 272km jest praktycznie nieodczuwalna - schody zaczynają się przy prędkościach powyżej 150km/h - silnik 272km radzi sobie wówczas znacznie lepiej, niemniej elastyczność 218'stki i tak pozwala czuć się królem szosy.
5,0
Skrzynia biegów
Zmiany przełożeń w połączeniu z wręcz idealnym wyciszeniem wnętrza są nie zauważalne, nie wspominając i jakimkolwiek szarpaniu.
5,0
Układ jezdny
Pneumatyczne zawieszenie to wręcz opcja obowiązkowa w tym modelu - wóczas różnica w trybach jazdy jest bardzo odczuwalna. Sam najczęśniej korzystam z AUTO - mieście jedzie się niczym poduszkowcem na trasie niczym przyklejonym do szyn pociągiem.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność i przestronność można porównać do coraz rzadziej kupowanych obecnie vanów co stawia samochód jako idealny środek do rodzinnych wyjazdów.
5,0
Ergonomia
W samochodzie symbioza - KIEROWCA - AUTO jest czymś naturalnym, czego nie można powiedzieć XC90 - zwyczajnie ergonomia mnie tam denerowowała.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie siedzień i samochodu działa znacznie szybciej niż np. w Passacie. Klimatyzacja 4 strefowa to coś w co warto zainwestować.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń z przodu i z tyłu jest wręcz królewska. Myślałem wcześniej o nowym Q5 jednak pod tym względem auta te dzieli przepaść. Do tego te idealne fotele z przodu - zadowolą nawet największego grubasa :)
5,0
Wyciszenie
Zachar nie mylił się mówiąć, że jest to jeden z najlepiej wyciszonych suvów na rynku, ba mam często wrażenie, że jadę hybrydą - mimo, iż nie mam dźwiękoszczelnych szyb. Na pewno bym je zamówił - powietrze przy 180-200km/h jest już słyszalne, jednak doznania znacząco odbiegają od przeciętnych samochodód.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty utrzymania przy atrakcyjnym finansowaniu AUDI nie są wysokie. Nie planuję wykupywać auta po zakończeniu leasingu, zatem wiele zmartwień mnie nie dotyczy.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niestety za 274 tys zł otrzymujemy naprawdę niewiele. Chcąć skonfigurować Audi Q7 na poziomie kompaktu za 100tys zł wyjdzie nam 400 tys zł i to z silnikiem 218km. Samych opcji mam za 60 tys a i tak po ponad miesiącu jazdy podwoiłbym ich ilość.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zauważalne skrzypienie kierownicy oraz hamulców - szczególnie przy starcie. Na dniach wizyta w ASO.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych poważnych usterek nie zauważyłem, jednak poznałem już 2 osoby, którego mają do wymiany steronik zawieszenia, a czas oczekiwania na szczęści jest długi.

On - zużycie paliwa dla silnika 3.0 TDI 218KM 160kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Audi Q7 II SUV 3.0 TDI 218KM 160kW
Średni koszt przejechania 100 km
43,00 zł
9,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Audi Q7 II SUV