Jest to samochód bliski ideału.Jest duży i pakowny,mocny i szybki a jednocześnie oszczędny jeśli chodzi o spalanie. Jest komfortowy już w podstawowej wersji a duże koła i wysokie opony to idealne rozwiązanie na nasze polskie drogi. Na chwilę obecną bezkonkurencyjny. VW Touareg jest starszy technologicznie, Mercedes ML jest po prostu gorszy, GL jest dużo drozszy,BMW X5 ma w podstawie silnik 2.0 i awaryjna elektronikę, XC90 odpada że względu na silnik 2.0 a jakość wykonania mimo wszystko trzeszczaca, RX ma paliwozerny silnik 2.0 a hybryda słaba skrzynie CVT.Bentayga jest za droga :-) i to chyba jedyny lepszy suv. Cayenne jest drogie i mniejsze. Innej konkurencji nie widzę. Nowe Q7 w podstawowej wersji z rabatem dla niektórych grup zawodowych kosztuje 240 tys zł i proszę mi wierzyć ta podstawowa wersja jest wspaniała chyba że ktoś musi mieć skórę i bajerki wtedy cenę można podwoić :-) Polecam salon Porsche Poznan Franowo zajmują się tam i zamawiają wersje bliżej podstawy w innych salonach lubują się w Q7 za pół miliona
Wrażenia
5,0
Silnik
W silniku zaskakują trzy aspekty -cicha praca , małe spalanie i rewelacyjne przyspieszenie. Przy 80km/h ten silnik ma 900obr/min przy 200km/h jest 2500obr. Proszę porównać ze swoimi autami:-) Spalanie przy dynamicznej jeździe na trasie to 8,8 L/100km. Dla mnie rewelacja
5,0
Skrzynia biegów
Kolejny mocny punkt zmiany biegów natychmiast, niskie predkosci obrotowe, tryb żeglowania -rewelacja. System start stop też bez problemu-natychmiastowa reakcja
5,0
Układ jezdny
Quattro stały napęd 4*4 z długą tradycją. Nie żadne dolaczanie , nie żadne wyłączanie powyżej 60km/h. jest 4 na 4 i możemy jechać 220km/h a nie jak w japonczykach jak dają 4x4 to prędkość maksymalna 180km/h bo nie umieją zrobić inaczej.
Komfort
5,0
Widoczność
Poprzednie auto niskoprofilowe opony 40 i pneumatyka -halas i stuki mimo że wszystko niby dobre tutaj opony 65 i zawieszenie klasyczne i co i rewelacja cisza ,tłumienie wszystkiego,zero stuków i przy szybkiej jezdzie bez przechylić !
5,0
Ergonomia
W podstawowej wersji navi z touchpadem i rozpoznawaniem pisma odrecznego-jakie to jest wygodne. Fotele podstawowe wygodne w poprzedniku miałem komfortowe i wentylowane i pompowane a i tak na tych lepiej.Brakuje wentylacji foteli ale to można odmówić
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima działa b.dobrze na ogrzewanie przyjdzie czas. Nadmuch na tył silny.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
O tu jest bardzo dużo miejsca ale i auto ogromne -do małego garażu nie wejdzie :-) Bagażnik spory podobno prawie 800L
5,0
Wyciszenie
To jest rewelacja silnika nie słychać a jak już słychać to jak benzynowy :-)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ekonomiczny jak na dużego suva. W porównaniu z Fiatem 500 pewnie przegra :-)
5,0
Stosunek jakość/cena
W podstawowej wersji cena atrakcyjna jak za dużego suva marki premium z 3.0 L dieslem i 4x4 i automatem.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto nowe
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto nowe. Następny komentarz wystawie po roku :-)
On
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 TDI 218KM 160kW
[l/100km]