silnik po zmianach na 231 KM niestety stacił na elastyczności, pedał gazu nie reaguje już tak szybko jak w przypadku poprzedniej wersji oprogramowania i mocy 218 :-((( Ponadto aut dość dużo pali, po mieście 13 litrów, na trasie przy prędkości do 140km/h ok. 10,5 litra. Ponadto Audi upiera się, że jest to hybryda (tzw. mild hibrid) :-) Jej działania polega jedynie na wyłączaniu silnika nie tylko na postoju (słynne start/stop) ale także silnik wyłącza się podczas tzw. żeglowania (zdjęcie nogi z gazu), a wszelkie systemy (wspomaganie, hamulce, itp.) wspomagane są wówczas z akumulatorów. Nie ma możliwości jazdy na samym prądzie, jak w każdej normalnej hybrydzie. Jak na razie nie widzę sensu działania tego systemu....baterie i podzespoły szybcie będą się zużywać.....
4,0
Skrzynia biegów
trochę szarpie przy niskich obrotach, poza tym spisuje się dość dobrze.
5,0
Układ jezdny
5,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
auto bardzo dobrze wyciszone ale przez do zamknięcia drzwi należy użyć dużej siły, bez elektrycznego wspomagania domyku drzwi mam wrażenie, że zamykam wrata stodoły....
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
3,0
Stosunek jakość/cena
sumarycznie, po doposażeniu auto b. drogie, mercedec i BMW będą nieznacznie tańsze ale nie wiem czy byłyby lepszym wyborem. Jedno jest pewne BMW X5 3.0d 258 KM ma 100 razy lepszy silnik (bardziej dynamiczny i zdecydowanie mniej palący).
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 45 TDI 231KM 170kW
[l/100km]