Miałem też wersję przedliftową. TO bardzo dobry samochód i praktycznie bezawaryjny. Poprzednik 2016, którym jeżdziłem 5 lat miał dwie awarię z czego jedna była wynikiem ingerencji gryzonia w instalację adblue a druga to zamek wlewu paliwa, który po prostu zablokował klapkę na amen. To wszystko.
Wrażenia
5,0
Silnik
niezła kultura pracy jak na diesla. w wersji poliftowej silnik chodzi jeszcze ciszej. oba które mialem to 3.0 TDI. Przyzwoite przyspieszenie. wesję 272 chipowałem do 314 KM i 715Nm więc pięknie chodziła. obecny, czyli nowy (2023) ze względu na gwarancję nie dotykam. ale wg mnie ma lepsze przyspieszenie niż przedlift zanim go przeprogramowałem. ewidentnie do ok 60km/h leci szybciej. chyba wynik dodatkowego mild hybrid.
5,0
Skrzynia biegów
dla mnie ok. lag w pedale gazu ew jeśli to jest związane ze skrzynią.
5,0
Układ jezdny
chyba najmocniejszy punkt samochodu. Szok jak auto ważące ok 2t się zgrabnie zbiera, zakręca, trzyma drogi. mam tylną oś skrętną. wg mnie kąt skrętu lepszy niż w niejednym małym samochodzie.
5,0
Karoseria
skrzypienie panoramy. zarówno w poprzendniku jak i w polifcie. zaczęło mi coś skrzypieć niemiłosiernie już po 2 tys kilometrów od wyjechania z salonu.
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
mam jeszcze webasto fabrczne. nic więcej nie potrzeba
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
mam jeszcze szyby akustyczne. przy 200km/h normalnie rozmawiasz bez podnoszenia głosu. generalnie lepiej wyciszonym autem nie jeździłem.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
nie jest to tanie auto. klocki, tarcze to raczej drogie rzeczy.
4,0
Stosunek jakość/cena
wydaje mi się ze za pół miliona można jeszcze lepiej zadbać aby wiele elementów które sa z tworzywa sztucznego (np boczki drzwi) byly ze skóry jak ma konkurencja. za dużo plastiku pomimo że jest bardzo dobrej jakości.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 50 TDI 286KM 210kW
[l/100km]