Zawieszenie
: Zawieszenie pneumatyczne wraz z tylną osią skrętną robią robotę w tym samochodzie.
5,0
Całokształt
Bardzo komfortowe, pojemne i żwawe auto. Przed zakupem brałem pod uwagę: BMW X5 i X6, Mercedes GLE, Porsche Macan, Jaguar F-Pace i Audi Q7 i Q8. Każdym z nich odbyłem jazdy testowe. W Mercedesie nie przypadły mi do gustu tandetne pachnące mega tanizną zegary i panel sterujący. Porsche odpadło z racji małej pojemności jak na moje potrzeby. To samo z F-Pace. Q8 i X6 odpadły z racji ściętego "tyłka", który również pomniejszył mi pojemność bagażnika. Po jazdach testowych X5 i Q7 wybór mógł być tylko jeden - Q7. Auto większe, lepiej wyciszone, więcej miejsca w środku, pojemniejsze. Auto mam od lipca 2020. Przejechałem nim już 42.000 km. Jest super autem na dalekie trasy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik żwawy, 286 KM wystarczy, żeby czuć się komfortowo i bezpiecznie przy włączaniu się do ruchu i wyprzedzaniu. Dodatkowo auto przeszło akcję serwisową podczas której przeprogramowano silnik, dzięki czemu przy wciśnięciu gazu w podłogę nie ma już tego efektu "opóźnienia". Auto szybko się już zbiera.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi zmieniają się bardzo płynnie.
5,0
Układ jezdny
Tylna oś skrętna, zawieszenie pneumatyczne i sterowanie przechyłu w zakrętach to jest to!!!. Każdy powinien przejechać się chociaż jazdę testową takim autem wtedy zrozumie różnicę. Wejście w zakręt, w który zwykłym autem ciężko jest wejść z prędkością 50 km/h, Q7 z tylną osią skrętną i automatycznym sterowaniem przechyłu bez żadnego problemu wchodzisz z 80 km/h. To auto zaprzecza prawom fizyki.
5,0
Karoseria
Jak na ten moment to ok.
Komfort
5,0
Widoczność
Świetna + kamery 360 st. + 3D
4,0
Ergonomia
Jedyna wada, która od pierwszej chwili rzuca się w oczy to brak schowków. Obsługa paneli sterowania (od klimatyzacji i panelu głównego) jest bardzo prosta.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobre. Mam też ogrzewanie postojowe.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Uwierzcie mi że ciężko znaleść więcej miejsca w innych autach. No może w X7 i w GLS. Ale tego nie wiem, w nich nie jeździłem. Natomiast we wszystkich, które brałem pod uwagę było z tym gorzej.
5,0
Wyciszenie
Nawet przy 200 km/h można spokojnie rozmawiać.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Decydując się na auto z sektora premium liczyłem się z kosztami. Wiadomo koszty ubezpieczenia, czy komplet opon zimowych do tanich nie należą. Wymieniam olej co 10000 km więc to wszystko siłą rzeczy powoduje, że tanio nie jest.
5,0
Stosunek jakość/cena
Wiesz za co płacisz.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na ten moment nic się nie dzieje.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na ten moment nic.
On
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 50 TDI 286KM 210kW
[l/100km]