Silnik
: Rewelacyjne osiągi przy rozsądnym spalaniu.
5,0
Całokształt
Dokładnie spełnia oczekiwania luksusowego i usportowionego SUVa. Wielki samochód o znakomitych osiągach drogowych i prestiżowym wyglądzie. Do tego najzwyczajniej praktyczny. Może być ryczącą rakietą (w trybie "dynamic") lub wygodną terenówką ("allroad") albo miejskim bardzo szybkim SUVem (tryb "auto"). Przejechałem 15tys km i jestem zachwycony. Kupiłbym ponownie to V8.
Wrażenia
5,0
Silnik
Rewelacja. Nadwyżka mocy przy seryjnych 435KM jest mocno odczuwalna. No i to , że "ciągnie" bez wahania do 5tys/obr jest niesamowite. Wgniata w fotel od zera aż do 250km/h, gdzie łapie go ogranicznik. Zmierzyłem swój seryjny model i Niemiec nie kłamał w ulotce, do setki 4,8-4,9sek, przy masie własnej 2400kg. To wszystko przy spalaniu, które bardzo zależy od Ciebie i jest zawsze ekonomiczne. Jeździsz delikatnie to spalisz 9,5-10l w mieście! Jeździsz na prawdę ostro, spalisz średnio 14l-15l w mieście.
4,0
Skrzynia biegów
Jest dobra i mocna. Czasem w trybach zwykłych typu "auto" lub "comfort" zdarza jej się, że za długo przytrzyma obroty w wyższych partiach zanim wrzuci kolejny bieg. Mówimy tu o przetrzymaniu na poziomie 2500-3000obr przez 3-4 sekundy za długo ale tylko w momencie, gdy depnąłeś mocno w gaz i od razu odpuściłeś . Komputer wtedy przez kilka sekund dochodzi do wniosku, że już nie chcesz przyśpieszać tak ostro i dopiero jak to wymyśli, wrzuca kolejny bieg. Można się nauczyć unikać tego efektu. Dla mnie skrzynia + soft w całokształcie to mocne 4.0 albo nawet 4.5 Przy tej mocy i tym momencie obrotowym (!!!), na prawdę gładko zmienia biegi nawet przy gazie do dechy i jest komfortowa.
5,0
Układ jezdny
Jedzie jak po szynach. Wersja "SQ7" jest nieco twardsza niż "Q7" i mówię tu o pneumatycznym zawieszeniu. Różne tryby dają odczuwalna róznicę w tłumieniu nierówności. Można to fajnie ustawiać w "drive select". Mam model ze skrętną tylną osią. Parkowanie jest bajecznie proste. Mimo gabarytów, bez problemu parkuję w ciasnych zakamarkach wrocławskiego rynku. Auto manewruje sprytnie jak Seicento.
5,0
Karoseria
Nie wiem. Nie mam długich doświadczeń. Moje auto ma 4 lata ale wygląda jak "igła".
Komfort
5,0
Widoczność
Jest ok.
5,0
Ergonomia
Te sportowe fotele.... :D regulacja w milionie płaszczyzn robi swoje. Do tego regulacja trzymania bocznego -super.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest super.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mega dużo miejsca z przodu i z tyłu.
5,0
Wyciszenie
Jest bardzo dobrze, na prawdę dobrze. Czasem się łapię , że zaczynam słyszeć jakieś lekkie szumy. Patrzę na licznik i mam np. 215km/h. odpuszczam trochę z gazu i znów robi się kompletnie cicho.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 4.0 TDI 435KM 320kW
[l/100km]