Szukaj

Ocena kierowcy - Audi Q7 II SQ7

Jarek Wrocław, 2 lata temu
Silnik 4.0 TDI 435KM 320kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 83 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Audi Q7 II SQ7 4.0 TDI 435KM 320kW 2016-2019 - Oceń swoje auto
4,86
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Rewelacyjne osiągi przy rozsądnym spalaniu.
5,0
Całokształt
Dokładnie spełnia oczekiwania luksusowego i usportowionego SUVa. Wielki samochód o znakomitych osiągach drogowych i prestiżowym wyglądzie. Do tego najzwyczajniej praktyczny. Może być ryczącą rakietą (w trybie "dynamic") lub wygodną terenówką ("allroad") albo miejskim bardzo szybkim SUVem (tryb "auto"). Przejechałem 15tys km i jestem zachwycony. Kupiłbym ponownie to V8.
Wrażenia
5,0
Silnik
Rewelacja. Nadwyżka mocy przy seryjnych 435KM jest mocno odczuwalna. No i to , że "ciągnie" bez wahania do 5tys/obr jest niesamowite. Wgniata w fotel od zera aż do 250km/h, gdzie łapie go ogranicznik. Zmierzyłem swój seryjny model i Niemiec nie kłamał w ulotce, do setki 4,8-4,9sek, przy masie własnej 2400kg. To wszystko przy spalaniu, które bardzo zależy od Ciebie i jest zawsze ekonomiczne. Jeździsz delikatnie to spalisz 9,5-10l w mieście! Jeździsz na prawdę ostro, spalisz średnio 14l-15l w mieście.
4,0
Skrzynia biegów
Jest dobra i mocna. Czasem w trybach zwykłych typu "auto" lub "comfort" zdarza jej się, że za długo przytrzyma obroty w wyższych partiach zanim wrzuci kolejny bieg. Mówimy tu o przetrzymaniu na poziomie 2500-3000obr przez 3-4 sekundy za długo ale tylko w momencie, gdy depnąłeś mocno w gaz i od razu odpuściłeś . Komputer wtedy przez kilka sekund dochodzi do wniosku, że już nie chcesz przyśpieszać tak ostro i dopiero jak to wymyśli, wrzuca kolejny bieg. Można się nauczyć unikać tego efektu. Dla mnie skrzynia + soft w całokształcie to mocne 4.0 albo nawet 4.5 Przy tej mocy i tym momencie obrotowym (!!!), na prawdę gładko zmienia biegi nawet przy gazie do dechy i jest komfortowa.
5,0
Układ jezdny
Jedzie jak po szynach. Wersja "SQ7" jest nieco twardsza niż "Q7" i mówię tu o pneumatycznym zawieszeniu. Różne tryby dają odczuwalna róznicę w tłumieniu nierówności. Można to fajnie ustawiać w "drive select". Mam model ze skrętną tylną osią. Parkowanie jest bajecznie proste. Mimo gabarytów, bez problemu parkuję w ciasnych zakamarkach wrocławskiego rynku. Auto manewruje sprytnie jak Seicento.
5,0
Karoseria
Nie wiem. Nie mam długich doświadczeń. Moje auto ma 4 lata ale wygląda jak "igła".
Komfort
5,0
Widoczność
Jest ok.
5,0
Ergonomia
Te sportowe fotele.... :D regulacja w milionie płaszczyzn robi swoje. Do tego regulacja trzymania bocznego -super.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest super.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mega dużo miejsca z przodu i z tyłu.
5,0
Wyciszenie
Jest bardzo dobrze, na prawdę dobrze. Czasem się łapię , że zaczynam słyszeć jakieś lekkie szumy. Patrzę na licznik i mam np. 215km/h. odpuszczam trochę z gazu i znów robi się kompletnie cicho.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 4.0 TDI 435KM 320kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Audi Q7 II SQ7 4.0 TDI 435KM 320kW
Średni koszt przejechania 100 km
51,00 zł
10,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Audi Q7 II SQ7