Dla mnie auto idealne. Pojemne, wygodne, mega szybkie i dynamiczne a przy tym ekonomiczne.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak dla mnie najwyższa liga, silnik V8 z dwoma turbinami i dodatkową trzecią elektryczną sprarką o parametrach 900NM i 435KM to jest coś co w tak dużym i ciężkim aucie warto mieć.
Mocy nigdy nie brakuje, silnik świetnie wyciszony - chyba że w trybie dynamic - wówczas fajnie i głośno brzmi (piękny głęboki bulgot)
4,0
Skrzynia biegów
Płynnie i bez zająknięcia 8 biegowy automat świetnie obie radzi.
Zdarza się czasami że ja szybciej bym zmienił bieg a automat się zamyślił :)
Manetki przy kierownicy , są choć rzadko ich używam bo automat daje rade, a przełączenie go w tryb sport - chmmmmm.....
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie pneumatyczne ze skrętną tylną osią - brak komentarza - super.
Las , łąka czy śnieg - to nie problem tryb allroad lub wyżej i auto da rade - do tego oczywiście rewelacyjny napęd na 4 koła quattro
5,0
Karoseria
Tu sam nie wiem co napisać - wg mnie ok.
Komfort
4,0
Widoczność
Całkiem dobra widoczność - wiadomo w dużym aucie z góry wszystko dobrze widać.
W nocy używam night vision czyli kamery na podczerwień , która wykrywa ludzi i zwierzęta.
Szeroki przedni słupek trochę zasłania, widoczność do tyłu całkiem dobra.
Kamera cofania za to bardzo łatwo się brudzi - to jest minus.
5,0
Ergonomia
Ergonomia na najwyższym poziomie, wszystkie przełączniki pod ręką intuicyjnie rozmieszczone. Myślę żę w nowocześniejszych modelach jak nowe A8 z dotykowymi panelami będzie tylko gorzej.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko i sprawnie, fabryczne ogrzewanie postojowe - świetna sprawa poza możliwościami zaprogramowania cyklicznego na cały tydzień. Za to łatwo ze smartofna programuje się co wieczór.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczająco miejsca z przodu i z tyłu, nad głowami również.
Mój syn 185cm siedzi za mną z tyłu ja 183cm i ma jeszcze miejsce na kolana.
5,0
Wyciszenie
Najwyższa półka, klasa premium. Podówjnie wyciszone szyby i świetnie wytłumiony silnik pozwala słuchać muzyki z rewelacyjnego nagłośnienia Bang&Olufsen.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jest to auto drogie więc utrzymanie na relatywnie wysokim poziomie.
Choś jeśli chodzi o paliwo to jest całkiem ok moja średnia do tej pory 11,3 l/100km przy większości tras po mieście.
4,0
Stosunek jakość/cena
Oczywiście każdy chciałby aby to auto było tańsze. Ceny za wyposażone modele powyżej 500 tys PLN.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 4.0 TDI 435KM 320kW
[l/100km]