Szukaj

Ocena kierowcy - Audi Q7 II Q7-e

Venn, 3 lata temu
Silnik 3.0 60 TFSI e 462KM 340kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 6 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Audi Q7 II Q7-e 3.0 60 TFSI e 462KM 340kW od 2020 - Oceń swoje auto
4,93
16% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Napęd hybrydowy - kto nie spróbował jazdy mocną hybrydą, powinien to zrobić.
5,0
Całokształt
Auto bardzo komfortowe, duże i wygodne, a kombinacja silnika spalinowego i elektrycznego daje poczucie obcowania z kilkoma autami na raz. W opcji w pełni elektrycznej - cisza, płynność jazdy i absolutnie wystarczająca dynamika do jazdy w mieście czy sprawnego przemieszczania się poza. W przypadku napędu łączonego (w szczególności w trybie Dynamic + skrzyni w Sport) - auto bardzo szybkie i zaskakująco rasowe jak na 5m podwyższoną limuzynę - bo tak Q7 odbieram. W wersji 60 TFSIe jest to realna alternatywa dla SQ7, jeśli ktoś preferuje mieszany tryb jazdy (spokojnie, czasem bardziej sportowo). Decydując się na Q7 testowałem większość dużych SUVów "premium" - XC90, X5, Discovery, GLE. Całokształtem Q7 we wszystkim było bardzo dobre i bez wyraźnych wad (może poza liczbą i pojemnością schowków, bo tu się niestety Audi nie popisało). Auto jest dla rodziny 2+3 i pod tym względem, Audi absolutnie wygrywa nad wspomnianymi - głównie przez 3 odrębne fotele w drugim rzędzie w układzie 35/30/35 (XC90 też ma odrębne, ale węższe; X7 i GLS odpadły przez wzgląd na długość nadwozia). Hybrydę wybrałem porównując bezpośrednio z Q7 45TDI i 50TDI - specyfika napędu elektryczno-spalinowego bardziej mi pasuje (wcześniej jeździłem kilkoma mocnymi diesel'ami). Od razu nadmienię tylko, że auto jeździ 50/50 miasto-trasa, a spalanie nie było dla mnie głównym kryterium. Realny zasięg elektryczny to ok. 35-40km, ładowanie z normalnego gniazdka ok. 12-13h, z "siłowego" ok. 2.5h. Bardzo sprawnie działająca rekuperacja (odzyskiwanie energii). Kolejna będzie też hybryda.
Wrażenia
5,0
Silnik
Napęd elektryczny ma ok. 135KM i w jeździe miejskiej w pełni wystarcza. Benzynowe V6 ma 340KM i brzmi rasowo - w tandemie działają świetnie. Przełączanie napędów niewyczuwalne i szybkie. Elastyczność silników wzorcowa (w sumie 700 Nm) - wyprzedzanie to przyjemność. To co mnie najbardziej zaskoczyło to dynamika przy ruszaniu - moment obrotowy i specyfika elektryka bardzo pomaga.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo sprawne 8 biegów - zmiany niewyczuwalne, płynne. Wyraźnie odczuwalna różnica specyfiki trybów Normal i Sport. Na plus bardzo wygodna i ergonomiczna obsługa lewarka i przełączanie między trybami.
5,0
Układ jezdny
Dzięki pneumatyce zawieszenia, bardzo komfortowo pomimo felg 21". Auto przy masie 2.5 tony prowadzi się bardzo dobrze i przewidywalnie. Układ kierowniczy zależnie od trybu - w opcji sportowej wystarczająco bezpośredni. Audi na prawdę się postarało, żeby nie było czuć masy - swoje robi obniżony środek ciężkości przez baterie. Napęd na 4 koła bardzo sprawny - auto ekstremalnie ciężko wyprowadzić z równowagi.
5,0
Karoseria
Auto o charakterystyce podwyższonego kombi. Duże drzwi, bardzo wygodne wsiadanie do obu rzędów. Bardzo dobry dostęp do bagażnika. Dobrze zagospodarowane 5m długości.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobrze we wszystkich kierunkach. Auto łatwo "wyczuć" co przydaje się biorąc pod uwagę długość/szerokość. Świetny zestaw kamer 360.
4,0
Ergonomia
Minus za małą liczbę schowków i ich pojemność.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W hybrydzie 3-strefowa. Gigantyczny plus to możliwość uruchomienia klimatyzacji, ogrzewania (kabiny, foteli czy kierownicy) zdalnie na silniku elektrycznym (tzw. klimatyzacja komfortowa). W upalne dni można mieć cały czas klimatyzowane wnętrze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Głównie wielkością wnętrza Audi wygrało nad rywalami. Z przodu mnóstwo, z tyłu mnóstwo. Auto komfortowo mieści rodzinę 2+3 (trzy foteliki z tyłu). Bagażnik w hybrydzie jest mniejszy o schowek pod podłogą i ma ok. 650l - wystarczająco. Ważne: hybryda jest tylko 5 osobowa - jeśli ktoś potrzebuje 2 dodatkowych miejsc, to zostają wersje spalinowe.
5,0
Wyciszenie
Kapitalnie - cicho w każdym zakresie prędkości. Wpływ może mieć fakt, że auto ma dodatkowo wyciszone boczne i przednią szybę. W opcji jazdy na elektryku cisza jest absolutna.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ocenę mogę ograniczyć do spalania, bo auto prawie nowe i na gwarancji. W mieście można jeździć tylko elektrycznie, ale na pustej baterii, średnie spalanie to ok. 11-12l. Na trasie przy spokojnej jeździe można zejść do 9-10l. Przy (bardzo) dynamicznej - 14-15l (jazda hybrydowa, na pustej baterii). Jak na 460KM - nie jest źle.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto jest drogie (500k PLN), ale daje mnóstwo w zamian - mix. komfortowej limuzyny, auta sportowego, którym można wjechać w teren. Miejsca dla dużej rodziny więcej niż wystarczająco. Na plus relatywnie niska utrata wartości.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nowe auto.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nowe auto.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.0 60 TFSI e 462KM 340kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
16,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Audi Q7 II

Liczba wpisów: 17

Audi Q7 II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Audi Q7 II Q7-e