Zawieszenie
: Po prostu bajka. Autko płynie przez wyboje.
5,0
Całokształt
Auto idealne, pomimo iż troszkę tandetne w środku (ale to kwestia gustu). W porównaniu do SUVów Mercedesów / Lexusów / Toyoty / Volvo / Porche zdecydowanie najładniejsze oraz najbardziej komfortowe. Stanowi idealny kompromis dla osób lubiących dużo i szybko podróżować oraz od czasu do czasu wyjechać w teren i nie utknąć w pierwszym napotkanym błotku. Nie raz zdarzyło się już wyciągać na oblodzonej nawierzchni Nisana Patrola. Silnik 3.0 - niektórzy mówią, że jest za słaby. Dla mnie jest w zupełności wystarczający. Na rajdy tym autem nie jeżdżę, a do dynamicznej jazdy po trasie jest aż nadto bezpieczny. Jeszcze na koniec wspomnę o Serwisach. Jeśli macie okazję nie serwisujcie auta w ASO w Polsce. Ja jeżdzę do niemiec gdzie serwis jest około 3-4 razy tańszy, do tego mam pewność, że robione jest to co być powinno!
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik pięknie mruczy na wyższych obrotach. Całkiem elastyczny biorąc pod uwagę, że dzwiga prawie 2,5 tony. W automacie Tryb D - do spokojnej jazdy. Przy szybszej jeździe tryb S wystarcza aby bez problemu minąć kolumnę samochodów. Jak dla mnie 230 KM bez problemu starcza do bezpiecznej szybkiej jazdy, więc nie wiem na co narzekają ludzie... jak chcą mieć auto sportowe niech poszukają auta w odpowiednim segmencie...
5,0
Skrzynia biegów
Tryb D - spokojna jazda, trochę powoli zmienia biegi, przy wyprzedzaniu trzeba się przyzwyczaić. Tryb S - mijasz pojazdy jak pachołki, wyprzedzanie staje się bezpieczne.
5,0
Układ jezdny
Pneumatyczne zawieszenie to cudo. Genialna opcja, która reguluje poziom wysokości zawieszenia w zależności od prędkości. Do tego autko super się sprawdza poza twardymi drogami. Nie jest to co prawda Land cruiser czy Patrol, ale dla kogoś, kto czasami lubi wybrać się luksusowo w teren, oraz także czerpać przyjemność z długich 1000+ km tras - Q7 to ideał.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność w trakcie jazdy - dobra. Widoczność podczas parkowania ? po co komu? w koło auta są czujniki + kamery, tylko idiota uszkodzi te auto przy parkowaniu.
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
4 - strefowa klimatyzacja ? troszkę przereklamowane pojęcie, nie rozumiem jak w 4 miejscach samochodu można zrobić 4 różne temperatury (ale w każdym aucie teraz wciskają ten sam bajer). Ogrzewane fotele i samo ogrzewanie - na 5. W zimie autko szybko wypełniało kabinę ciepłym powietrzem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W tak dużym aucie nie można narzekać na brak miejsca
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
w zależności od szerokości opon. Szerokie opony zazwyczaj generują około 1,5 litra / 100 km większe zużycie. Na szerokich oponach przy prędkościach około 130 km/h - 12 l. Spokojna jazda około 10,5 L.
3,0
Stosunek jakość/cena
S-Line ultra drogi. audi stosuje ciekawy zabieg. Ceny aut zawsze podawane są w najtańszej wersji i praktycznie brak jest pakietów wyposażenie. Więc po wybraniu odpowiadających nam opcji okazuje się, że z 200 tys zrobiło się nagle około prawie 400tys zł.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez ponad 4 lata użytkowania auta jedyną usterką był mały wyciek płynu hydraulicznego, naprawy dokonano w ramach gwarancji. Przy przebiegu 160 000 km zapała się żółta kontrolka silnika, auto przejechało od tamtej pory dodatkowe 40 tys km, i dalej zero negatywnych efektów.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez 4 lata użytkowania auto ani razu nie zawiodło, mróz czy wysoka temperatura nie mają na to auto żadnego wpływu.
On
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 TDI quattro 233KM 171kW
[l/100km]