Przeniesienie napędu
: Zdziwilem sie jezeli chodzi o duzo lepsze zestrojenie automatycznej skrzyni biegow niz to ma miejsce w VW Touareg\'u. Duzaaaa roznica na plus.
4,0
Całokształt
Dobrze z duzym plusem, prawie prawie 5 z minusem.
Jak juz wsiadziesz w taka klase samochodow ciezko pozniej wrocic do nizszych standardow. Czuje sie niedostatek.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na taka mase samochodu to jest dobrze a nawet dobrze z plusem. Czy potrzeba wiekszego \"kopa\". Dla maniakow moze tak, dla normalnego uzytkownika to z pewnoscia wystarczy.
4,0
Skrzynia biegów
Duzo lepiej niz w poprzednim moim samochodzie VW Touareg 3.0TDI. Poprzednik to molek w porownaniu z tym malym czalgiem.
4,0
Układ jezdny
Twardo, szczegolnie na wyboistej drodze, ale mozna sie przyzwyczaic. Bez pneumatyczniego zawieszenia nie mam mozliwosci ustawic preferowanego ustawienia bardziej komfortowego. Sa tez i dobre tego strony - opony nie beda tak sie zuzywac jak przy pneumacie.
Komfort
4,0
Widoczność
Dosc agresywna konstrukcja nadwozia samochodu wymusza dosc spore pochylenie przedniej szyby wiec ogranicza widocznosc w porownaniu do innych samochodow ale tez sa dobre tego strony. Slonce musi byc w horyzoncie aby zaczelo oslepiac kierowce. Widocznosc tylu wystarczajaca. Kierowca nie powinien miec wiekszych problemow z cofaniem. Boczne lusterka duzo pomagaja i oczywiscie kamera.
5,0
Ergonomia
Jak to u Niemcow - nie za duzo bajerow ale na pewno wystarczajaco. Jedynie MMI moglby byc troche bardziej przyjazny kierowcy, dla pasazera przednia zabawa ale osobiscie nie mam zastrzezen. Stanowczo zalecam nie bawic sie tym cudenkiem kiedy prowadzisz samochod bo znajdziesz sie w rowie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu nie mam zadnych zastrzezen. Jest bardzo dobrze. Wentylacja pracuje cicho, nawiew na przod i tyl z \"dwustrefowa klimatyzacja\". Tak jak byc powinno.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duzy samochod dla wymagajacych. Mozna zalozyc zaklad pogrzebowy z takim samochodem. Miejsce dla kazdego sie znajdzie nawet dla rodziny z 4 dzieci i psa jeszcze mozna do bagaznika wrzucic i jeszcze zostanie miejsca.
Ostroznie z wyborem parkingow wielopoziomowych - szczegolnie tych starych. Mozna sie zaklinowac ;-)
5,0
Wyciszenie
Super, uwaga na twarde niskobieznikowe opony - lepiej nie inwestowac w 22\" kolka z cieniutkimi oponami. Im wiekszy profil opony w tym samochodzie tym lepiej dla twojego komfortu. 19\"-20\" jest wystarczajaco i lepiej przy tym pozostac.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie jestem rozczarowany, ale to nie jest samochod dla ludzi ktorzy licza kazdy litr na kazde 100 km przejechane lub bawia sie komputerkiem i prowadza statystyki. Tu rekordu Guinnessa w oszczednosci nie pobijesz. Przeglady w normie ale ten punkt oceny pozostanie bez porownania z rynkiem polskim bo mowa o rynku irlandzkim.
W trasie spalanie przy stalej predkosci 100km/h wychodzi 9 litrow, przy 120 km/h dochodzi do 10 litrow, w miescie 12-13 litrow.
4,0
Stosunek jakość/cena
Nie wiem co tu napisac. Samochod jest drogi i nie mowie tylko o zakupie ale i o utrzymaniu. Nalezy powaznie sie zastanowic czy cie stac na niego, bo pozniej bedzie ci trudno z tych kamaszy wyskoczyc bez umoczenia grubej forsy. Nie licz na to ze ten samochod bedzie sie cieszyl powodzeniem w trakcie sprzedazy. W dzisiejszych czasach tego typu samochod musi znalesc swojego \"maniaka\"!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Problemem jest zbieznosc kol a co za tym idzie nadmierne zuzywanie sie opon. Niby nic a jednak potrafi byc to kosztowne dla wlasciciela. Radze brac pod uwage czestrze sprawdzanie geomertii kol i cisnienia w oponach. Jak to sie zaniedba mozna sie zdziwic ze po 10 tys.km opony (szczegolnie przod) sa do wymiany
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zadnych uwag na razie nie mam.
On
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 TDI quattro 233KM 171kW
[l/100km]