Przeniesienie napędu
: quattro jest moim zdaniem najlepszym napędem
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Nagar i rozrząd pomimo symbolicznego przebiegu
4,0
Całokształt
Samochód komfortowy, duży, dzięki czujnikom parkowania dośc łatwy do manewrowania. Zawieszenie pneumatyczne powoduje, że zimą da się wjechać w duże zaspy śnieżne, co niejednokrotnie testowałem. Ceny części umiarkowane, jeśli umie się dobrze poszukać. Zamienników barczo dużo, część części można kupić bezpośrednio w Chinach a nie są gorszej jakości. Mowa oczywiście o np. węże od odmy, w Polsce 450zł w Chinach 90 z wysyłką :) Ma jednak kilka dużych, w mojej ocenie, wad. 1. Korozja. To auto naprawdę koroduje, niezależnie od tego czy super dbamy czy nie. Koroduje przy klamkach, przy nadkolach, na dachu przy relingach (!). 2. Wieczna walka z odpływami dachu panoramicznego. Ja specjalnie kupiłem kamerę endoskopową, żeby samemu szukać wycieków i rozszczelnień. 3. Niestety silnik. Awaryjny rozrząd, czasami potrafi paść już przy 80 tys km (przypadki z for w USA). Ja wymieniałem całość po 100 tys, bo komputer widział już odchylenia od normy (olej co 15 tys mobil/motul). Generalnie auto fajne, choć specjalnej troski. Silnik fajnie brzmi i dość dobrze jedzie, ale drugi raz jeśli już miałbym kupować, to zdecydowanie 4.2 TDI po udokumentowanej wymianie rozrządu. 4. Spalanie. Pali ogromnie dużo, skrzynia jest dość leciwej konstrukcji, co zapewne nie pomaga. Na tempomacie przy 80-90 da się zejśc do 10l/100, ale to tiry już człowieka poganiają. Natomiast średnio 14-16, a po mieście 20+. Moim zdaniem za dużo, kolegi Cayenne Turbo S tyle palił, a jednak mocy miał dużo dużo więcej.
Wrażenia
4,0
Silnik
Gdyby nie ten nagar i rozrząd to byłoby 5. A tak tylko 4, chociaż powinno być nawet mniej...
5,0
Skrzynia biegów
Nie mam zastrzeżeń. Chodzi jak powinna, dośc długie ostatnie przełożenie sprawia, że na autostradzie nie pali aż tak dużo.
5,0
Układ jezdny
2,0
Karoseria
No tutaj 2 gwiazdki za korozję. To jest żart ze strony Audi.
Komfort
5,0
Widoczność
Duże szyby, ogromne lusterka, wszystko jak być powinno w duzym suvie
5,0
Ergonomia
Jak najbardziej ok.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko robi się i ciepło i zimno.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Nie jest to Audi A8, ale jest dość cicho, na pewno lepiej od japończyków
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No tak różnie. Jak nie walnie rozrząd, skrzynia, silnik to cena jest do przyjęcia. Np. kompresor zawieszenia pasuje z MB i można go kupić dużo taniej niż do Audi.
4,0
Stosunek jakość/cena
Całkiem ok, nie ma za dużo super głupich rozwiązań, jak to miało miejsce w moim poprzednim aucie którym było Volvo XC90
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobiazgi się nie psują, jak coś pada to na poważnie
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Za te rozrządy tylko 2 gwiazdki.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 4.2 i V8 quattro 350KM 257kW
[l/100km]