Fajny, duży, rodzinny samochód. Komfortowy, a jednocześnie dymaniczny. Z wyglądu zewnętrznego nie byłem do niego przekonany, ale to jak się nim jeździ plus fajne wnętrze rekompensuje wszystko. Długa trasa to przyjemność, a i po mieście jeździ się fajnie. Następny kupie 4.2 FSI ale 3.6FSI też daje radę.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jest dobrze, ale czuć masę samochodu i żeby jeździć dynamicznie - np wyprzedzanie - trzeba silnik kręcić na wysokie obroty a moc maks. osiąga dopiero przy 6200 obr/min. Silnik ma specyficzny dzwiek - mi pasuje ale nie każdemu się może podobać - mało kto też wie, że w rzeczywistości jest to konstrukcja VR6 (a nie klasyczna V6 - a takiego oznaczenia używa Audi) i to bardziej R niż V. Jak na wolnossący silnik benzynowy jest nawet elastyczny, przy spokojnej jeździe nie pali dużo, za to przy dynamicznej robi się wir w baku. Gdybym miał wybierać jeszcze raz wybrałbym jednak 4.2 FSI.
5,0
Skrzynia biegów
Bez zarzutu. Zmienia bardzo płynnie i szybko chwilami jakby to była wręcz skrzynia mechaniczna-dwusprzęgłowa. W trybie sport - tylko delikatnie szarpie.
5,0
Układ jezdny
Mam wersje bez pneumatyki, niektórzy narzekają, że jest zbyt twarda, ale mi to pasuje. Na dziurach faktycznie trochę trzęsię, ale za to samochód się nie buja, nie kołysze. Jest zwarty dobrze się prowadzi zarówna na autostradach jak i krętych drogach. Napedu quattro nie trzeba komentować.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń: wysoka pozycja za kierownicą, duże lusterka.
5,0
Ergonomia
Jak w każdym Audi. System MMI wymaga jednak przyzwyczajenia, nie jest intuicyjny.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Czterostrefowa klimatyzacja, z oddzielną regulacją na dla pasażerów z tyłu. Nawiewy nawet dla 3 rzędu siedzeń. Podgrzewane fotele z przodu i z tyłu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Rewelacja - miejsca nie brakuje ani z przodu ani w 2 rzędzie siedzień. 3 rząd tylko dla dzieci, ale to chyba oczywiste. Jest szeroko i wygodnie. W drugim rzędzie miejsca więcej niż w zwykłej wersji A8. Mogło by być trochę więcej miejsca na głowe, jestem wysoki i jak podniosę trochę fotel dotykam włosami sufitu, który po bokach jest obniżony ze względu na panoramiczny szyberdach.
4,0
Wyciszenie
Jak na tak duży samochód, wyciszenie od oporów powietrza i toczenia jest wystarczające. Przy predkościach rzędu 160-180 można normalnie słuchać myzyki i rozmawiać. Dość wyraźnie jednak słychać silnik, mi to pasuje ale niektorym może przeszkadzać. Na dziurach hałasują za to tylne kanapy i roleta w bagażniku.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
samochód jest duży, waży ponad 2,2t silnik jest benzynowy i ma 280KM - nie pali mało, ale biąrąc powyższe nie jest źle, zwłaszcza jak się pokojnie jeździ.
4,0
Stosunek jakość/cena
Ogólnie tak jak wszystkie Audi - Samochód nie jest tani, ani nowy ani używany - dobrze trzyma swoją wartość. To minus przy zakupie używanego, ale za jest pewna gwarancja, że się później dobrze sprzeda. Jakość którą oferuje Audi mi odpowiada, a że nie da się jej kupić taniej... trudno co robić.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie uwag brak, ale z krótko jeżdze żeby móc napisać coś więcej.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.6 FSI 280KM 206kW
[l/100km]