Po 8 latach użytkowania - nowego z salonu - i pomimo poniesionych wydatków mogę napisać - Tak - ten samochód jest wart swojej ceny - ale czy jest wart kilkukrotnie więcej niż inne samochody z tego rocznika? To pytanie już do każdego kto o nim marzy...
Wrażenia
5,0
Silnik
mruczy aż miło, masa własna 2800 a przy wciśniętym pedale rwie bardzo przyjemnie utrzymując obroty w jednym miejscu coś jak CVT ale tutaj jednak czuć zmianę przełożeń. Można się tym odczuciu zakochać jednak okupione jest dużym spalaniem...
5,0
Skrzynia biegów
Dwusprzęgłowa 8 stopniowa, szybka w górę, wolna w dół. Czasami potrzebuje chwili zastanowienia czy to przy kick-down-ie czy przy ruszaniu ale działa naprawdę bezawaryjnie i momentami nie wiem kiedy zmienia biegi.
5,0
Układ jezdny
Quattro to quattro, wyprowadzić tą bestię w poślizg jest dość trudno, stabilizacja szybko sprowadza niedoświadczonego kierowcę na ziemie. czuć każdy fragment jezdni jednak dość komfortowo. Nie miałem nigdy niespodziewanej sytuacji.
5,0
Karoseria
Ocynkowana, bezwypadkowa to co może się dziać. Jedynie przednie lampy zmatowiały nieco i lakier w niektórych miejscach odprysł ale to z winy parkujących na żyletkę. Kilka sytuacji nieprzyjemnych się zdarzyło gdy Pani 130kg próbowała wysiąść stawiając swojego parcha (dosłownie) 30cm ode mnie. Stałem i patrzyłem na ten spektakl żenady...
Komfort
5,0
Widoczność
jak w czołgu ale czy to źle? ja tam lubię takie klimaty. Wolę czołg niż akwarium.
5,0
Ergonomia
kompletnie intuicyjna po za synchronizacją nawiewów na wszystkie strefy - kilkukrotnie siedziałem i szukałem jak to się spina...
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
ach te silniczki VAG-owskie pykają i pykają, raz działa na nogi a raz nie działa. Klima chłodzi w moment a grzanie już po chwili. Mam opcję dodatkowej nagrzewnicy jednak z racji sporego zapotrzebowania na prąd nie korzystam. Dodatkowo któregoś razu z pod podwozia od strony kierowcy zaczął wydobywać się dym (jest tam mała rurka) i myśląc że pali się samochód, wyłączyłem i już nigdy nie włączyłem tej opcji.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
w końcu bestia ma ponad 5 metrów więc miejsca jest a jednocześnie czuję się jak w dopasowanej rękawiczce. Wersja S-line z czarną podsufitką dodatkowo nadaje nastrój we wnętrzu.
5,0
Wyciszenie
bez cienia wątpliwości jest komfortowo i cicho przy prędkościach dopuszczalnych.
Pneumatyka dopełnia wszystko...
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
no cóż - rozrząd 10 000pln przy 170 000, wtryski (lane tylko najlepsze paliwo) padły przy 160 000 - 6 000pln. teraz leję normalne.
Spalanie przy normalnej eksploatacji 50/50 - 9l/100 w trasie nie mam problemów z uzyskaniem 6-6,5l ale przy spokojnej i przewidywalnej jeździe.
4,0
Stosunek jakość/cena
no cóż marzenia kosztują dlatego czasami warto się zastanowić czy są warte swoje ceny. Z drugiej strony spełnione marzenia są bezcenne.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
przy gorszej pogodzie awaria TPMS i silniczek klapek ogrzewania.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
awaria wtrysków spowodowana zbyt suchą mieszanką i wyciągający się rozrząd. Po za tym nic...
On
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 TDI DPF 245KM 180kW
[l/100km]