Samochód mam od nowości kupiony w salonie w Polsce. Przez pierwsze 2 lata samochód jeździł bez zarzutów. Potem się zaczęły schody z awariami i doświaddczeniami z serwisem.
Mam drugi samochód - Toyota LandCruiser (2013) i przyznam, że w teście na niezawodność Audi odpada w przedbigach. Podobnie z serwisem - porównanie na korzyść Toyoty. Koszty zbliżone.
Wrażenia
4,0
Silnik
silnik jest wystarczający i bez zarzutów ... poza wyciekiem z uszczelki pod górną głowicą. Dokładnie po 2 latach ...
5,0
Skrzynia biegów
bez zarzutów
4,0
Układ jezdny
bez większych zarzutów
Komfort
5,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
tu trzeba przyznać że wszystko jest przemyslane chociaż ktoś wsponinał o niedostępnym polskim menu - i tu faktycznie firmie Audi sugeruję większy szacunek dla swoich klientów spoza Niemiec i strefy jęz. niem. Zrobienie menu po Polsku do nieskomplikowana kwestia dla takiej firmy
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
przesiadłem się z Galaxy więc początkowo czułem że jest mało miejsca.
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
koszty są spore jeśli ktoś porównuje z klasą średnią. Chodzi nie tylko o przeglądy ale jeśli trzeba dokupić jakiś gadżet (zaślepka) to panowie z Audi są mistrzami wyzysku (wspólnie na podium z BMW)
2,0
Stosunek jakość/cena
poważne usterki które zaliczyłem kładą się cieniem na wszystkie pozytywy i skreślają u mnie ten samochód. Poza usterkami zwracam uwagę na serwis. Czesem miałem wrażenie, że poza fasadą eleganckich i poważnych panów z salolu pracują niekompetentni chłopcy. Dwa razy musiałem wracać po naprawach bo uszczelniennie silnika zostało źle "skręcone" i wyciekał olej albo mechanicy zapomnieli dokręcić przewód powietrza od turbiny (odpowiednio Rowinski Wajdemajer Powsin i AutoViva Połczyńska W-wa).
Pomimo że część napraw firma/salon wzięła na seibie i przepraszała to mam poczucie, że nie o to tu chodzi.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
drobnych usterek miałem 2. Obydwie dotyczyły uszczelek które po zużyciu sprawiały że silnik cykał głośno i rzucał olejem
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
uszczelka pod głowica górną (10 dni w warsztacie) i 2 razy pompa wspomagania hamulców (7 dni w warsztacie każde).
On
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 TDI 240KM 177kW
[l/100km]