Silnik
: Elastyczny i oszczędniejszy niż w katalogu
4,0
Całokształt
Poprawny samochód, ale bez szczególnego zachwytu. Poprzednie dwa samochodu to VW i BMW. W porównaniu do X3 wypada gorzej (ale taniej), a w porównaniu do Arteona wypada drożej, a podobnie w praktycznym użytkowaniu i gorzej w przyjemności (subiektywnie).
Samochód w większości użytkowany na średnich odcinkach (powyżej 40km, jazda mieszana). Duża różnica w zużyciu paliwa latem i zimą (litr różnicy) oraz przy długich trasach (po 30km dopiero zaczyna się stabilizować około 6l)
Wrażenia
5,0
Silnik
Cicho i dynamicznie w zwykłym użytkowaniu. Oszczędnei też.
5,0
Skrzynia biegów
działa poprawnie.
3,0
Układ jezdny
Załączanie tylnego napędu sprawiało problemy. Proponowane rozwiązanie serwisu (drogie) przegrało z rozwiązaniem z Google (tanim). Na szczęście okazało się, że przedterminowa wymiana oleju w mechanizmie różnicowym rozwiązuje sprawę szarpania. Dziwne, że każde forum o tym pisze, a w serwisie nie wiedzą (nie chcą wiedzieć?)
5,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
Obługa MMI niewygodna.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ciężko znaleźć ustawienia klimatyzacji zimą. Albo grzeje jak szalona (przy ustawieniu 20st) albo jest za zimno i wieje chłodem (przy 19st)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Idealnie cicho przy prędkościach do 130km/h
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Gdyby nie szarpanie mechanizmu różnicowego, które okazało się drobiazgiem, to bez usterek przez 60tkm
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 40 TDI 190KM 140kW
[l/100km]