Przeniesienie napędu
: Kiepska (jak na standard tej klasy) skrzynia
3,0
Całokształt
Zacznę od plusów:
Zwinny i pewny w prowadzeniu, bardzo dobre sprężyste zawieszenie, oszczędny (nawet bardzo) , dobra ergonomia, przy dobrej konfiguracji potrafi cieszyć gadgetami jak np bardzo dobry dźwięk audio, systemy wspomagające itp
Dobra gwarancja i uwzględnienie przeglądów w okresie leasingu/wynajmu Pefect Lease
Niestety są i spore minusy
Być może to mój egzemplarz który jest w wynajmie długoterminowym ale .... fatalny montaż tapicerki w drzwiach - w nowym aucie za 270 000 skrzypią strasznie boczki a zgłoszenie do serwisu skutkowało niczym więc konieczna wizyta u blacharza który po prostu rozebrał boczki i poprawnie zamontował wszystkie wpinki (części zresztą nie było). Niestety zapłaciłem z własnej kieszeni...
Skrzynia biegów jest fatalnie zaprogramowana; nawet w opcji sport za szybko wrzuca wyższy bieg a ponieważ silnik ma dość słaby moment obrotowy to każde przyspieszanie trochę przypomina jazdę ze skrzynią CVT ze spadającymi gwałtownie obrotami po każdej zmianie biegu na wyższy. BMW z silnikiem o podobnej mocy ale z 8mio biegową skrzynią w ogóle nie ma tego problemu. Skrzynia też szarpie przy schodzeniu biegów w dół i czasem się gubi który bieg zapiąć. Np jedziecie 100kmh, hamujecie przed wyprzedzeniem innego pojazdu do 50kmh i w tym momencie naciskacie gaz i......nic się nie dzieje - skrzynia z definicji zapnie maksymalnie wysoki bieg w okolicy 1100-1200 obr/min więc z przyspieszenia nici.
Generalnie szkoda że w sumie fajne auto ma niezbyt dobrze dobrany napęd
Niestety raczej po zakończeniu leasingu nie będę kontynuował z tym modelem a być może nawet z marką
Wrażenia
3,0
Silnik
bardzo niskie spalanie cicha praca
słaby moment obrotowy być może byłoby lepiej z lepszą skrzynią biegów
ponieważ słabo przyspieszał od nowości wziąłem go na hamownię (sprawdzony Chojnacki motors) i okazało się że naprawdę ma 171 KM zamiast deklarowanych 190...
2,0
Skrzynia biegów
To jest chyba najsłabszy punkt tego auta. Żle zaprogramowana, za szybko wrzuca wyższe biegi podczas przyspieszania (nawet w trybie sport w którym zresztą jest niewielka zmiana)więc jedzie się taką "falą" zanim wejdzie na obroty
Szarpie podczas schodzenia w dól (np zwalniani i hamowanie) i generalnie gubi się jaki bieg zapiąć przy najczęstszym trybie jazdy jakim jest np spokojna jazda z hamowaniem przez wyprzedzeniem pojazdu i potem chęcią przyspieszenia. jeśli nie przejdziecie na manual to przez zauważalny czas o naciśnięciu gazu nic się nie stanie....
5,0
Układ jezdny
bardzo stabilny zarówno w jeździe na wprost jak i bardzo zwinny w zakrętach. Generalnie ma się wrażenie jazdy mniejszym autem stąd tym bardziej szkoda że napęd nie dorasta do układu jezdnego
2,0
Karoseria
Znów może to tylko mój egzemplarz ale fatalnie zmontowane plastiki i boczki - szczególnie w dwóch drzwiach skrzypią na najmniejszej nierówności a np zjeżdżając powoli z krawężnika gdy karoseria jest poddana naprężeniu poprzecznemu całe wnętrze skrzypi jak stara łajba. Za tyle kasy to nieporozumienie szczególnie że audi słynęło z najlepszego zmontowania i spasowania elementów przez lata.
Komfort
4,0
Widoczność
dobra widocznośc do przodu i na boki słabsza do tyłu
Przeciętnej jakości kamera cofania
3,0
Ergonomia
kierownica i pozycja za kierownicą plus konsola super
słabo rozwiązano uchwyty na kubki i schowek w podłokietniku. Po zamontowaniu gładzika (który zresztą jest kiepski i trzeba pisać bardzo wyraźnie) skasowano uchwyty na kubki w naturalnym miejscu czyli przy konsoli pionowej i przeniesiono je do podłokietnika gdzie jest też pólka do ładowania telefonu i mini schowek. Aby z tego korzystać trzeba co chwilę wysuwać i chować podłokietnik co w trakcie jazdy jak np chcemy się napić ale też trzymamy łokieć na podłokietniku wymaga nie lada ekwilibrystyki. Mam już to auto 10 miesięcy i nie przywykłem
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Trzystrefowa klimatyzacja bardzo skuteczna
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeśli nie musicie nie bierzcie sportowych foteli. Ja jestem dość wysoki i duży i są po prostu za ciasne/małe. Lepsze standardowe tylko trochę gorzej wyglądają
4,0
Wyciszenie
Naprawdę ciche auto - diesel zauważalny tylko na zimno i to przy niskich temperaturach
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
nie wiem ile przeglądy bo w perfect lease mam wliczone i 3 letnia gwarancja
Niskie zużycie paliwa ale pije adblue jak smok (4 duże dolewki (4-6 litrów każda ) przy przebiegu 22 tys
3,0
Stosunek jakość/cena
Gdyby był inny silnik i lepszy napęd to prawdopodobnie dałbym bardzo wysoką ocenę.
Niestety niska jakość montażu i słaby silnik deklasują to skądinąd bardzo dobre auto. 270 000 za tak skonfigurowane auto przy jego mankamentach uważam za zbyt dużo.
Jeśli wystarczy wam auto do cichego i w miarę sprawnego przemieszczania się z naprawdę małym zużyciem paliwa to jest to model dla was. Jeśli chcecie mieć trochę przyjemności z jazdy to albo mocniejszy silnik albo inna marka.
Miałem kiedyś pierwszy model Q7 i był jak skała. Potem jeździłem bmw x5 i x3 i chętnie wróciłem do audi które "wziąłem w ciemno" szczególnie że perfect lease oferował bardoz korzystny leasing/wynajem długoterminowy. Teraz w sumie żałuję i gdy skończę leasing, raczej skieruję kroki gdzie indziej.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mocno skrzypiące i piszczące plastiki w drzwiach - brak reakcji po zgłoszeniu do serwisu
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nowe auto na razie brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 40 TDI 190KM 140kW
[l/100km]