Auto użytkowane jako drugie w rodzinie. Zdecydowanie wiecej plusów niż minusów. Podkreśle bardzo dobrą jakość wykonania i świetne wyciszenie samochodu. Z minusów wskaże zużycie paliwa (dzisiejsze auta zużywają go mniej) oraz komfort siedzeń w mojej wersji. Czy kupiłbym ponownie jeszcze raz ten samochód cofając się trzy lata wstecz ? Tak,! Czy kupiłbym nowsze Q5 jeżdząc obecnym ? Nie... zbyt duzo jest samochodów, które chciałbym jeszcze mieć ;P
Wrażenia
4,0
Silnik
Krótko, 252 konie dają radę, jednak moment obrotowy to nie ten sam moment, który mam w moim służbowym słabszym o 50 koni dieslu.
5,0
Skrzynia biegów
Jest ok, tryby jezdy również mają wpływ na jej prace/reakcję.
5,0
Układ jezdny
Potwierdzam to co pisza inni użytkownicy, jest bardzo dobrze. Napęd 4x4 ultra działa niezauważalnie. Auto bardzo dobrze jeżdzi, widać że konstruktorzy Audi przyłożyli się do zawieszenia
4,0
Karoseria
Auto masywne (w końcu to SUV klasy średniej), ale wizualnie mimo wszystko dość lekkie. Nie krzyczy swoim wyglądem, ale ma w sobie odpowiedni poziom dyskretnej elegancji a na tym mi zależało
Komfort
4,0
Widoczność
Jest jak najbardziej ok, Przyjemnośc przebywania w środku podnosi wielkie okno w dachu
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, tak jak trzeba. NIestety ekran w mojej wersji nie jest jeszcze dotykowy a szkoda. Tu widać upływ czasu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima działa bardzo wydajnie, lepiej niż w moim służbowym aucie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Moje wersja nie jest S-line i niestety to przekłada sie na siedzenia. Niby prawdziwa skóra, niby w pełni elektryczne, niby wygodne ale mi nie do końca mi leżą. Żona mówi, że sie czepiam bo dla niej sa ok, ale mi brakuje w nich lepszego profilowania oparcia dla pleców i regulacji długości podparcia ud. Oceniam to z prespektywy gościa 1,9m i 110 kg żywej wagi. Ilośc miejsca z tyłu zadowalająca. Można ją powiększyć/zmniejszyc dzięki przesuwanej kanapie. Dodatkowo ma ona możliwośc regulacji pochylenia oparcia. Dodając regulacje trzeciej strefy klimy oraz podgrzewanie kanapy pasażerowie z tyłu nie moga narzekać :)
5,0
Wyciszenie
Tu widać jakość użytych materiałów. Klasa premium , więc i wyciszenie pemium. Nawet nadkola są wykonane z materiałów pochłaniających hałas. Podwójne uszczelki w grubych drzwiach, Niestety wszystko to wływa na masę a ta na koszty, ale o tym w innym miejscu
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No własnie.... te wszystkie super wyciszenia, prawdziwe aluminium, grube skóry , szklane dachy itd itp przekłąda sie na masę dobiegajaca 2t, a ta daje znać przy dystrybutorze. Auto w 90% użytkowane jest w mieście i chcąc przyjemnie się po nim przemieszczać wynik 12-13l to żaden problem. Na trasie jadac autostradą do 130km/h spalanie w granicach 8-8,5 l/100km. Drogami pozamiejskimi jadąc jak emeryt można zejść do 7-7,5l. Moje Średnie zużycie z kilkunastu tys przejechanych km to 11,5 l. Byłem tego świadomy, auto użytkowane jako drugie w rodzinie z założenia nie miało jeżdzić dużo więc nie rujnuje portfela. O ubezpieczeniach sie nie wypowiadam - jak dla mnie wszystkie są za drogie i tyle
4,0
Stosunek jakość/cena
Dobry stosunek jakości do ceny. Jestem w pełni zadowlony z wyboru
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ponad dwa lata użytkowania, auto kupoine jako prawie czteroletnie z przebiegiem 60 tys i do tej pory nie zepsuło sie dosłownie nic.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TFSI 252KM 185kW
[l/100km]