Układ elektryczny
: Klimatronik - ale już zapominam - zrobione
5,0
Całokształt
Świetny samochód, mój jeszcze bez dotykowego ekranu z pokrętłem obok dźwigni zmiany biegów(ituicyjna obsługa bez odrywania wzroku.....), prowadzi się doskonale świetnie wyciszony , może nie wyścigówka ale 8,8 s do setki nie jest tragedią, a teraz łyżka dziegciu- zwłoka przy ruszaniu ..... tzw "lag" przy nastawie D - duża zwłoka , przy S zdecydowanie lepiej , niby ochrona skrzyni biegów ale w tej klasie nie powinno mieć miejsca a modyfikacji oprogramowania brak (ale to i w Q7)
Wrażenia
5,0
Silnik
Niby 163km a spokojnie daje rady z prawie 1,9tony samochodem, wielkiej różnicy między 40TDI nie ma..
wysoka kultura pracy, 380NM robi robotę a 8,8 do setki- nieźle no i spalanie - 6,4/100 (na dystansie 16tyśkm)
4,0
Skrzynia biegów
Doskonale , niezauważalnie zmienia biegi, było by 5* żeby nie ta zwłoka przy ruszaniu (trzeba z tym żyć), łopatki przy kierownicy czasami się przydają
5,0
Układ jezdny
Zdecydowany byłem na Q3 Sportback -dla mnie b.ładna linia nadwozia no i dla rodziny 2+1 wystarczający, ale podczas jazdy testowej to przepaść między Q5 .
Jeździłem Passatem B8 który był super stabilny , bezpieczny , ale twardy a Q5 stabilny i wysoce komfortowy, dobrze tłumi nierówności , nic nie dobija , w prowadzeniu bardzo bezpieczny, na pofałdowaniach autostradowych widać różnicę rozstawu osi Q3 do Q5 , zaledwie ok13cm a .......
Polecam porównać , przekonać się samemu o czym piszę
Doskonały skręt, łatwy w manewrowaniu mimo gabarytów
5,0
Karoseria
Jak to ktoś powiedział, dziadkowóz, ale w środku nic nie trzeszczy, nie skrzypi mimo że można znaleźć twarde plastiki
Do samochodu w komplecie belki na relingi z kluczem dynamom, oraz siatka między kufrem a tylnymi siedzeniami (możliwość załadunku pod dach)
Komfort
5,0
Widoczność
Siedzi się trochę wyżej , widoczność ok
5,0
Ergonomia
Byłem przyzwyczajony do Passata B6, B7, B8......
Tam było poukładane perfekcyjnie , tutaj trochę otwory na kubki zbyt blisko podłokietnika , miejsce na telefon jedynie w schowku pod podłokietnikiem, wielki plus za pokrętło na tunelu środkowym które obsługuje się intuicyjnie(w najnowszym już tylko dotyk na ekranie centralnym)
Android Auto- czytaj navi z telefonu rewelacja(dotyczy utrudnień w ruchu) , lepsze niż navi fabryczne , wybieranie głosowe bez zarzutu
Bezkluczykowy dostęp , oświetlenie LED, klapa tylna otwierana ruchem stopy (kiedy oby dwie ręce zajęte zakupami rewelacja).....
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Trójstrefowa klimatyzacja- bez uwag, działa szybko
Podgrzewane fotele -ok
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu dużo miejsca , regulowany podłokietnik , z tyłu jest w porównaniu z Passatem zdecydowanie mniej miejsca ale wygodniej się siedzi , miejsca wystarczająco
Można przewozić długie przedmioty np narty
Nawet w podstawowej wersji nagłośnienie niezłe chociaż mogło by być B&O i wtedy jest audiofilsko.
Samochód z wyprzedaży-nie ma co grymasić
5,0
Wyciszenie
Rozmowa przy 140km/h bez podnoszenia głosu, suuuper
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Prawie 2tony a samochód spala tyle co Toyota Yaris
Jadę na pierwszy przegląd .......
Zobaczymy......
Tanio podobno nie jest ale podobnie do VW
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód kupiony z wyprzedaży rocznika przełom 2020/2021 w momencie zmiany kratki wlotu powietrza i zamontowaniu całkowicie dotykowego ekranu( cieszę się że u mnie jeszcze po staremu) -za ok 147tyś - dla mnie rewelacja , a że brak 4x4(warto) i nagłośnienia B&O , cóż ....... da się z tym żyć ,
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przy 12tyś wymiana sterownika temperatury kabiny -wymienione po trzeciej wizycie w serwisie ( daje 4 * a powinni dostać mniej ale chociaż miałem możliwość przetestować inne modele)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co - jest OK
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 35 TDI 163KM 120kW
[l/100km]