Szukaj

Ocena kierowcy - Audi Q5 I SUV

siadula, 6 lat temu
Silnik 3.0 TDI 240KM 177kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 136 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Audi Q5 I SUV 3.0 TDI 240KM 177kW 2008-2012 - Oceń swoje auto
3,93
8% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Moc i spalanie
Przeniesienie napędu : Quatrro to jednak świetny napęd na 4 koła, Tam gdzie inni stają, ty dalej jedziesz.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Usterka skrzyni biegów oraz nieudolność mechaników w jej diagnozie jak i naprawie
4,0
Całokształt
Auto ma swoje wady i zalety,jak każde. Auto użytkuję ponad dwa lata. Przejechałem nim już prawie 60 tys km, krajowe od pierwszego właściciela. Ogólnie uważam że auto jest stworzone na trasy dla dość nie dużej rodziny (nie dużej z racji tego że auto choć z zewnątrz robi wrażenie swoimi gabarytami to w wewnątrz miejsca na nogi, czy choćby dużej przestrzeni załadunkowej bagażnika nie uświadczymy za wiele). O wadach i zaletach oraz usterkach które mnie spotkały niżej.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik chyba w tym aucie jest tutaj najlepszy. Dlaczego? A daletego że jak do tej pory nigdy nie zawiódł. Kultura pracy bardzo fajna. Nie klepie za głośno mimo że to v6. Auto przy 240 km przyśpiesza dość dostojnie więc nie ma wielkiego efektu wow z pod świateł, dlatego tu warto pomyśleć o chip tuningu a silnik fajnie przyjmuje przyrosty mocy. Mój ma teraz 296km i 602nm co już pozwala naprawde zacnie przyśpieszać. Co do spalania to szok. Auto pali 8,8 na 100 (tyle samo po chipie) 50 miasto 50 trasa.
3,0
Skrzynia biegów
S-tronic 7 biegowy który jest u mnie zamontowany to przynajmniej u mnie nie za dobra kontrukcja. Po okolo 20 tys skrzynia poszla do naprawy z racji szarpania, robienia efektu kangura oraz braku siły podjazdu pod góre na wstecznym. Uszkodzona mechatronika skrzyni oraz koło zamachowe. Po naprawie jest ok choć zdaża sie jej szarpnąć bądz zadziałąc troche ospale.
3,0
Układ jezdny
Układ jezdny dość sztywny i twardy. Nawet w trybie comfort (auto posiada drive mode select) nie pozwala to nam na lekkie kręcenie kierownicą. Trzeba dość stanowczo i mocno trzymać koło kierownicy by przykładowo na rondzie nam się nie wyślizgnęło. Potrzeba wymiany pompy wspomagania z powodu pisków z układu. Po wymianie pompy i zalaniu nowego płynu charakterystyka twardości wspomagania nie uległa zmianie
5,0
Karoseria
Lakier dość twardy. Choć często robię trasy nie ma za dużo odprysków lakieru. Brak oznaku korozji. Tutaj jest dobrze.
Komfort
3,0
Widoczność
Auto nie jest stworzone dla niskich osób (mam 170 cm wzrostu). By słońce nie świeciło mi w oczy a zasłonka przeciwsłoneczna w podsufitce dośiegnęła mej głowy musze pompować fotel bardzo wysoko. Przy wysokim ustawieniu fotelu mam problem z wsiadaniem oraz wysiadaniem z auta. Duże lusterka powodują pewnego rodzaju ślepy punkt w pewnym zakresie widzenia na boki. Utrudnia to choćby dostrzeżenie auta wieżdzającego na skryżowanie cz rondo które właśnie znajduje się na wyskości lusterka. Co do szyb przód boki tył jest ok. Wystarczająca widoczność
5,0
Ergonomia
Tutaj wszystko jest przemyślane i na swoim miejscu. Łatwo dostępne a mmi łatwe w obsłudze choć czasami zdaża jej sie zawieśić oraz dość puźno włączyć przy starcie auta.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest ok. Auto jest wyposażone dodatkowo w webasto co bardzo ułatwia i pomoga dobrze nagrzać jak i wentylować wnętrze.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto dość mocno zabudowane z przodu przez co chce się fotel odsunąc dość mocno do tyłu ale wtedy osoba siedząca z tyłu już za dużo miesca miec nie bedzie. Za mną (170cm) spokojnie da się usiąść, ale kiedy kierowca bedzie miał koło 190 cm już z tym miescem na nogi z tyłu może być problem. Przesuwna tylna kanapa niczego zbytnio nie wnosi w przestrzeń na nogi z tyłu dla pasażerów, a wręcz przeciwnie bardziej je skraca. Jest to bardzej chyba zabieg skierowany ku powiększeniu przestrzeni bagaznika, niż zwiększenie miejsca dla pasażerów. Bagażnik nie za duży nie za mały. Dość foremny. Po złożeniu tylnych foteli duża przestrzeń załadunkowa.
5,0
Wyciszenie
Najlepiej wyciszone auto jakim jeździłem.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Drogi serwis jeżeli ktoś chce autko serwisować w aso.
3,0
Stosunek jakość/cena
Auto dość drogie w zakupie i na pozór szlachetne. Niby segment premium
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przetarcie kabla od filtra powietrza - auto wchodziło w tryb serwisowy. Piski z układu wspomagania przy skręcie kierownicy - potrzeba wymiana pompy wspomagania.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Remont skrzyni biegów - uszkodzenie mechatroniki skrzyni ora koła zamachowego-

On - zużycie paliwa dla silnika 3.0 TDI 240KM 177kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Audi Q5 I SUV