Inne
: Zaskoczenie, sprawny napęd i Adaptive Cruise Control, cicha praca
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Pióra wycieraczek nie dają rady, pióra nowe ale prawe smugi zostawia. Wszystko przez dysze spryskiwaczy które nie robią tzw mgły a strugi wody. To nie wyrabia.
5,0
Całokształt
Jest dużo nierzetelnych opini i takich które nie powinny mieć miejsca. Są ludzie także z konkurencji którzy nigdy tym autem nie jeździli np tu: http://testy.mojeauto.pl/ocena/Audi_Q5/2392/. Proszę zwrócić uwagę co autor oceny powpisywał w wady i zalety. Teraz o uwagach niejakiego Niki z tej strony. Za wadę wymienił brak polskiego menu. otóż polskie menu ukaże się bo jest to kwestia tylko czasu. Niki miał pretensję do trójkąta ostrzegawczego. Każdy kierowca przy zakupie auta NAJPIERW orientuje się GDZIE się znajduje trójkąt. Jak można uznać to za wadę?. Już kompletnie nie rozumiem uznanie jako wady cichych kierunkowskazów. Na litość boską, je WIDAĆ, na desce i w lusterkach a klikanie jest bardzo miękkie i przyjemne. Jeszcze wadą wg Niki jest rzekomo wk....jący GONG niezapiętych pasów (słowa Niki). Jak gościa którego wkurza gong kupuje 240 konne auto to ja współczuje ludziom z jego terenu, ponadto dobry kierowca jeździ zapięty. Gong jest bardzo miękki i wcale nie irytujący. Następna wg tego Pana wada to braki kontrolek pozycyjnych i mijania. Pytanie po co, skoro mamy w audi tryb automatyczny? Reasumując, wg mojej oceny dałbym dokładnie 4,7, może 4,8. Za wcześnie jdnak, mimo wszystko na ocenę. Tak czy inaczej, auto zaskakuje komfortem (w bmw x3 nie czułem się komfortowo) Auto pływa (w pozytywnym znaczeniu, nie po szosie), jest miękkie, delikatne, słucha kierowcy, jak trzeba to staje się rasowym agresywnym rumakiem który potrzebuje wiadra wody do takiej agresji. Auto być może nie zaskakuje bocznym wyglądem, ale już tył robi wrażenie, nie wspominając o przodzie które jest po prostu gigantyczne.
W całej mojej ocenie starałem się obiektywnie spojrzeć na cały ten test i moje uwagi. Wielokrotnie wracałem do swoich ocen i analizowałem je na nowo. Cieżko jednak oceniać auto facetowi który nigdy tej klasy auta nie miał więc siłą rzeczy zachwycony będę. Tak czy inaczej, choć nie miałem na własność aut tej klasy to jednak zdarzało mi się jeździć różnymi (np wspomniane BMW X3) i nimi się posiłkowałem. Po drogach jeżdżę od roku 1992.
Wrażenia
5,0
Silnik
W kabinie jest cichutko. Można odnieść wrażenie że przy wdepnięciu do dechy, silnik nabiera rasowego sportowego brzmienia. To tylko wrażenie ale jest i to dosyć mocne. Jednym słowem, zaskoczyło mnie, że diesel może brzmieć w ten sposób przy wdępnięciu do dechy, nigdy nie słyszałem aby diesel TAK pracował.
5,0
Skrzynia biegów
Wielokrotnie się nasłuchałem i naczytałem o automacie. Dużo pozytywów i szczerze mówiąc zaczynało mnie to nudzić. Dopiero kiedy wypróbowałem tej skrzyni zrozumiałem CZYM ludzie się tak zachwycają. Jednym słowem nie wiadomo w którym momencie następuje zmiana biegów. Czasami tylko słychać ale nic nie czuć....żadnych sił w kierunku kierownicy. Nie można dać innej oceny.....jestem po prostu zachwycony. W połączeniu z inteligentnych tempomatem skrzynia automatyczna nabiera nowego znaczenia.
5,0
Układ jezdny
Liczyłem na to, że tryb komfort wiele zmieni. Na razie różnic nie widzę. Za krótko jednak jeżdzę tym autem i tak na dobrą sprawę jeszcze nie jeździłem po nierównym bądź dziurawym asfalcie. To nie żart, ale coraz ciżej o złe asfalty w polsce....przynajmniej na moim terenie:-)
Zmieniam ocenę, porównania do bmw x3 pod względem odbitych nerek nie jest na miejscu. Q5-tka okazała się rarytasem. Wyraźnie czuć poprawę po przełączeniu w tryb komfort lub auto.
Jeździłem BMW X3 i faktycznie człowiek w tym aucie martwi się o nerki. Kiedy kupowałem Audi Q5 usiadłem na moment na tych niby komfortowych fotelach z wysuwanym siedziskiem w kierunku kierownicy. Okropnie twarde te siedzenia. Przesiadłem się wiec na zwykłe siedzenia i były bardzo miekkie. Z miejsca powiedziałem, że chcę te zwykłe jednak obszyte skóra. Te obszyte standardowe skórą okazały się twardsze jak bez tej skóry ale wydaje mi się że i tak są dużo lepsze od siedzeń komfortowych skórzanych. Ponadto na komfort ma jednak wpływ to tłumienie amortyzatorów.
Jeśli ktoś bierze siedzenia komfortowe i bez tłumienia amortyzatorów to nie dziwie się że potem taka osoba porównuje to auto do BMW X3.
Komfort
5,0
Widoczność
Byłoby doskonale ale jednak widok przez tylną szybę jest "taki sobie". Mam auto z kratką jednak kratka niewielki ma wpływ na widoczność. Tutaj bardziej chodzi o niewielką jednak tylną szybę.
1. Poprawka, kratka MA wpływ na widoczność. Bez niej jest wspaniale.
5,0
Ergonomia
Wszystko dopasowane, natomiast nie wyobrażam sobie tego słynnego dżojstika do MMI (przed dźwignią zmiany biegów), trzeba nieźle wyginać pewnie nadgarstek aby tym czymś obsługiwać albo unosić podłokietnik. Na szczęście nie mam dżojstika, a jego funkcje pełni radio. Pieknie leżąca w dłoniach kierownica i łopatki do zmiany biegów dopasowane IDEALNIE. Podłokietniki w drzwiach, guziki do obsługi szyb, przyciski regulacji fotela, tempomat, wszystko to pięknie współpracuje i sprawia same przyjemności. Z tego auta nie chce się wysiadać.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ciągle będę narzekał na brak ogrzewanych kierownic. Już nie prosze o montowanie tego w standardzie ale choćby za dopłatą. Ogrzewanie siedzeń i cała reszta jest świetne. Trochę trudności sprawia włączenie w 3 strefowej ogrzewania/chłodzenia na tył. Ok, nie trochę.....dużo kłopotu to sprawia. Nie obniżam jednak noty bo ogólnie w aucie jest idealnie. Co ciekawe, po minucie jazdy z lodowatego silnika zaczyna auto już grzać. W innych auta, jeśli stały na mrozie....trzeba było jechać z 5-10 minut i wtedy można było ogrzewać wnętrze. TU w Q5 jest świetnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Czasami ciężko jest cokolwiek oceniać. Nie jeżdżę z tyłu więc nie wiem. Przód.....doskonały. Tył dobry.
5,0
Wyciszenie
Doskonałe wyciszenie, jestem zachwycony.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy tej wersji silnika mogłoby być ciut lepiej. W cyklu mieszanym (jeśli miasta to małe, jeśli poza terenem zabudowanym to nie autostrada i droga ekspresowa) zszedłem w jeździe ekonomicznej do 6,8 litra. Przy ciężkiej nodze 9,5 litra przy czym ciężką nogę ma się z reguły na jakiś czas, nie zawsze. Wtedy mogłby skoczyć pewnie i do 11 litrów.
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena jak auto tej klasy troszeczkę za wysoka ale konkurencja nie ma wcale lepiej a spalanie i osiągi dużo gorsze. Mowa tu o np BMW X6. W dieslu osiągi ma kiepskie i spalanie wg ocen ludzi także dużo wyższe. Choć przyznam, że lini nadwozie X6-tki chyba długo nikt nie pobije :-)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niezawodność rozpatruję z poziomu nowego auta. Du uzupełnienia.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek.
On
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 TDI 240KM 177kW
[l/100km]