Q5 to ciezkie auto. Silnik z (2.0 tdi, 170km) napiera nieco temperamentu od. 2000 obr/min. Z S-Tronikiem wymaga to jazdy w trybie \"S\", ktory jest meczacy gdy jedzie sie za stabilna szybkoscia. W praktyce przed kazdym manewrem trzeba zmieniac tryb skrzyni biegow, lub zadowolic sie powolnym rozpedzaniem auta.
Silnik zatarł sie po 10.000 km ...
2,0
Skrzynia biegów
S-Tronic jest szybki przy jednostajnym przyspieszaniu. W sytuacjach gdy potrzebne jest nagle przyspieszenie potrzebuje dobrej chwili aby zredukowac o 2-3 biegi np. przy wyprzedzaniu.
3,0
Układ jezdny
Swietnie prowadzenie ale dramatyczny komfort jazdy. Jesli ktos szuka gokarta to dobrze trafi wybierajac Q5 bez regulacji zawieszenia
Komfort
4,0
Widoczność
Jest dobrze. Tylko lusterka sa tak duze, ze potrafi sie za nimi schowac pieszy....
4,0
Ergonomia
Jest OK. Nie mozna nazekac.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie postojowe nie nagrzewa silnika a jedynie wnetrze - szkoda. Poza tym bez zastrzezen.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W srodku masa miejsca, ale bagaznik ma ok. 370l a nie obiecane 550 (chyba ze wyrzucimy kolo zapasowe...).
5,0
Wyciszenie
Swietnie wyciszony.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W miescie ok. 11 l, na trasie 7-8 na autostradzie ok. 10l => to o 60% wiecej niz obiecuje producent.
1,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Uszkodzony czujnik parkowania \"widzi duchy\".
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zatarty silnik po 10.000 km.... Dramat.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 170KM 125kW
[l/100km]