Auto duże z zewnątrz i małe w środku. Dobre na równe drogi. Na polskich dziurach jazda nim nie należy do przyjemnych. No chyba że ktoś lubi jak mu się organy wewnętrzne przemieszczają. Konkurencja za podobną cenę oferuje lepiej zmontowane i wykonane auta. I co najważniejsze o niebo bardziej komfortowe.
Wrażenia
3,0
Silnik
Diesel nie zachwyca. Kultura pracy lepsza niż w poprzedniej generacji ale jeszcze trochę brakuje do konkurencji. Jednak przy tak ciężkim aucie gdzieś umykają te 170KM. Przydało by się więcej. Żony Honda Civic 2,2idtec spokojnie dotrzymuje kroku mojemu żeby nie powiedzieć że Audi ledwo nadąża za 30KM słabszym autem.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia działa dobrze. Bez problemów pozwala na szybką zmianę biegów. Czasem jest problem z jedynką ale ogólnie skrzynia robi dobre wrażenie.
3,0
Układ jezdny
Sztywne zawieszenie powoduje, iż auto bardzo dobrze się prowadzi nawet przy prędkościach ok. 200km/h. Jednak cierpi na tym i to bardzo komfort a raczej jego brak przy pokonywaniu polskich dziur. Bardzo precyzyjny układ kierowniczy pozwala na dość ofensywną jazdę. Napęd 4x4 sprawdza się bardzo dobrze szczególnie podczas trudniejszych warunków.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do przodu i na boki bardzo dobra z racji wysokiej pozycji za kierownicą i dużych lusterek bocznych. Do tyłu już tak pięknie nie ma ale pomagają czujniki parkowania.
4,0
Ergonomia
OK. Dużo przycisków do obsługi których trzeba się przyzwyczaić. Po pewnym czasie obsługa nie sprawia większych problemów. Bardzo mały i nie poręczny bagażnik w stosunku do gabarytów auta. Jakość niektórych materiałów pozostawia sporo do życzenia. Montaż też nie jest jakiś rewelacyjny. Skrzypi już środkowa konsola. Bardzo dobre światła które same się zmieniają i śledzą drogę.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimie auto długo się nagrzewa i to chyba jest powszechna wada diesli. Jednak konkurencja lepiej potrafi sobie z tym poradzić. Klimatyzacja automatyczna niczym nie zachwyca ani nie razi. Działa dość przyjemnie jednak przy wyższych prędkościach nawiew staje się głośny, za głośny.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu sporo miejsca na wygodnych fotelach dla kierowcy i pasażera Z tyłu jest mniej miejsca niż w niejednym kompakcie. Dwie osoby pojadą w dość znośnych warunkach. Trzem będzie za ciasno. Tym bardziej, że tylna kanapa do najwygodniejszych nie należy.
3,0
Wyciszenie
Samochód jest dobrze wyciszony. Jednak nie jest to poziom Lexus\'a czy Mercedesa E. Do 120 km/h jest cicho. Później gabaryty auta robią swoje i robi się głośno. Wyraźnie słychać dość uciążliwy szum od karoserii i opon.Jednak nie na tyle aby nie dało się rozmawiać. Ale komfort porozumiewania się znacząco się obniża.Dlatego dłuższa podróż w dużą prędkością może męczyć.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W mieście auto pali ok.9-10 litrów ON. Poza miastem przy spokojnej jeździe ok 6-7. Jak jedziemy szybciej powyżej 120km/h trzeba się liczyć ze zużyciem ok 8-9 litrów. Jedak samochód waży 1700kg także nie jest źle.
3,0
Stosunek jakość/cena
Za drogi samochód w stosunku do tego co oferuje.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak do tej pory wszystko jest OK.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 170KM 125kW
[l/100km]