Szukaj

Ocena kierowcy - Audi Q5 I SUV

Niki, 15 lat temu
Silnik 2.0 TDI 170KM 125kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Audi Q5 I SUV 2.0 TDI 170KM 125kW 2008-2012 - Oceń swoje auto
3,85
10% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu
3,0
Całokształt
Niestety, mocno zawiodłem się na marce AUDI. Samochód ma sporo drodnych, ale irytujących braków. Brak polskiej wersji menu to uważam jest poprostu kompromitujące dla tej marki. Nawet instrukcja pierwszej pomocy w apteczce nie jest po polsku, wystarczyło dołożyć karteczkę, świadczy to o totalnym olewaniu klientów przez importera. Konia z rzędem temu, kto w nocy, w stresie itp odnajdzie w samochodzie trójkąt ostrzegawczy a potem będzie w stanie go rozstawić. Zamykając samochód brak wyraźnego kliknięcia centralnego zamka, kierunkowskazy również nie mają dobrej sygnalizacji dźwiękowej, a jednocześnie jest wku...cy gong nie zapiętych pasów, brak kontrolek świateł pozycyjnych, mijania itd, 30 lat temu miał je nawet Polonez, jadę i nie wiem co mi się świeci. Takich drobiazgów można wymienić wiele.
Wrażenia
4,0
Silnik
W czasie jazdy silniczek kręci się przyjemnie, ale bardzo łatwo, na drugim biegu i przy niskich obrotach, zdławić go. Samochód staje wtedy gwałtownie jakby włożyć mu kij w szprychy. Może nie umiem jeździć, ale przejechałem już dobrze ponad pół miliona km, ostatnio ok. 150000 km Peugeotem z silnikiem HDI i nigdy nic takiego mi się nie zdarzało. W Q5 dzieje się to b. często.
2,0
Skrzynia biegów
Biegi zmienia się łatwo, krótkie, precyzyjne skoki dźwigni. Niestety, jedynka i dwójka bardzo krótkie, jazda zaczyna się od trzeciego biegu. Czasami lepiej wrzucać co drugi: 1-3-5. A tak trzeba cały czas mieszać wajchą. Przed zakupem jeździłem automatem, ale też mnie nie zachwycił.
5,0
Układ jezdny
Samochód trzyma się drogi doskonale, duże koła nie boją się polskich dziurawych dróg i złapania pobocza. Trochę za kiepskie wspomaganie przy małej prędkości.
Komfort
2,0
Widoczność
Do przodu i na boki to jeszcze ujdzie, do tyłu i tył skos jest źle, a nawet tragicznie.
3,0
Ergonomia
Generalnie nie jest źle, ale idealnie też nie. Np obsługa klimatronika jednym pokrętłem jest do bani, trzy pokrętła (temperatura, wentylator, rozdział powietrza)byłoby o wiele lepsze, ale cóż, pewnie projektantowi się nie komponowało. Ręczny hamulec włączany przyciskiem też jakoś do mnie nie przemawia. Za mało schowków w kabinie, schowek na okulary- spróbujcie tam je umieścić w czasie jazdy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jestem bardzo zadowolony z działania klimatyzacji i ogrzewania, może dlatego, że w poprzednich samochodach klima była manualna albo wcale.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca dla kierowcy i pasażerów jest pod dostatkiem, ale bagażnik - porażka. Pewnie uważam tak dlatego, że w poprzednim samochodzie-Octavi- był PRAWDZIWY bagażnik. W Q5 jest tylko miejsce na podręczny bagaż, stwierdzam to z autopsji chociaż dane techniczne mówią co innego.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobrze.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa nie jest zachwycające, zobaczymy jak będzie dalej. Średnio, przy niezbyt dynamicznej jeździe, wychodzi 8,3-8,5 l/100km.
3,0
Stosunek jakość/cena
Samochód nie ma bardzo wygórowanej ceny, ale za to dodatki są absurdalnie drogie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Narazie bez problemów, ale przy tym przebiegu to chyba normalne.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
To samo co powyżej.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 170KM 125kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Audi Q5 I SUV 2.0 TDI 170KM 125kW
Średni koszt przejechania 100 km
44,00 zł
8,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Audi Q5 I SUV