Silnik
: Pomimo serwisowania w ASO dochodzi do samoczynnego przestawienia rozrządu.
Układ elektryczny
: Uszkodzony wyświetlacz
3,0
Całokształt
Samochód kupiłem żonie jako niespełna 5 letnie auto w pełni serwisowane z przebiegiem ok 90 tyś km. Auto miało być: bezpieczne, komfortowe i pewne, czyli nie zaskakiwać nagłymi awariami. Dlatego kontynuowaliśmy serwis w ASO. Kolejne 2 lata normalnej jazdy ok 60 km dziennie do pracy i z powrotem + jakieś małe wyjazdy w dłuższą trasę (razem rocznie średnio ok 19 tyś km) - efekt to silnik z przestawionym samoczynnie rozrządem i kompletnie zniszczoną głowicą. Ocenia niezależnego mechanika wskazuje jako przyczynę niewłaściwy serwis (w trakcie ponad 2 lat użytkowania miało 2 przeglądy w ASO). Jak na auto klasy premium serwisowane przez ASO to porażka. Nie polecam ani marki ani serwisu ASO Audi (Warszawa Połczyńska).
Wrażenia
2,0
Silnik
Nie polecam ze względu na awaryjność pomimo serwisowania w ASO. Może to tylko ja miałem pecha ale nie tak powinien być sprawowany nadzór przez właściciela marki nad ASO.
5,0
Skrzynia biegów
Działa bez zarzutu. Niestety na tej stronie jest błąd i nie można wybrać automatycznego 8 biegowego tiptronic'a jakiego ma opisywana Q5
4,0
Układ jezdny
Działa jak na 2 tonowego SUV'a z napędem na quattro. Generalnie dobre doświadczenia z jazdy zimą po śniegu, czy po błocie.
4,0
Karoseria
Po 7 latach bez zarzutów z wyjątkiem dodatkowych listew progowych zamontowanych przez pierwszego właściciela (wyłazi na nich rdza)
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra
4,0
Ergonomia
Dobra
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa bez zarzutów.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na ten rozmiar auta to w środku jest niewiele miejsca z tyłu dla pasażerów.
5,0
Wyciszenie
Bardzo pozytywne doświadczenia.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo dużo pali i ma duże koszty serwisowania (które okazały się daremne w moim przypadku bo i tak się bardzo uszkodził silnik)
2,0
Stosunek jakość/cena
Przereklamowana niezawodność jak na segment D
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez dwa lata wymiana wyświetlacza, odmy.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po dwóch latach użytkowania (w 7 roku życia auta) i serwisowania w ASO (realizowane wszystkie zalecenia) doszło do uszkodzenia silnika (zniszczona w głowica w wyniku przestawienia rozrządu). Wg niezależnego mechanika do tych silników ASO ne powinno stosować oleju long life. Efekt był taki, że zbyt gęsty olej long life po 17 tyś km od wymiany doprowadził do wydmuchnięcia sitka w okularze i uszkodzenia wariatora co doprowadziło do przestawienia rozrządu i zniszczenia głowicy. Wg ASO naprawa nieopłacalna.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TFSI 211KM 155kW
[l/100km]