Przeniesienie napędu
: Quattro w wydaniu Audi - trzeba przyznać majstersztyk!
3,0
Całokształt
Ze względu na horrendalne spalanie niestety tylko przeciętnie - jeśli zastanawiasz się nad zakupem takiego auta, zdecydowani wybierz diesla. Na prawdę nie warto od tak wyrzucać pieniędzy, nawet jeśli nas na to stać. Lepiej wydać je na biedne dzieci...
Wrażenia
2,0
Silnik
Nie polecam silnika 2,0 TFSI - jednostka bardzo ale to bardzo paliwożerna, wg Auto Świta producent rozminął się o ponad 40% z tym co deklaruje w tabelach a rzeczywistością. U mnie się to w 100% sprawdza, średnie spalanie, podkreślam średnie na poziomie 13l nie jest rzadkością! W trasie poniżej 8l praktycznie da się zejść.
3,0
Skrzynia biegów
Według producenta i wszelakich testów skrzynia S-tronic czyli DSG w wydaniu Audi miała być co najmniej ponad przeciętna. Według mnie jest źle zestrojona z silnikiem benzynowym. Moment obrotowy, który wynosi 350 Nm nibyd dostępny od 1750 obrotów jest wogóle nie wyczuwalny. Silnik (jak każdego beznyniaka) trzeba \"kręcić wysoko\" żeby cokolwiek pokazał. Poza tym moim zdaniem zbędne jest aż 7 biegów. W zupełności wystarczyłoby 6 biegów.
4,0
Układ jezdny
Dobrze zestrojony ale przy dużych rozmiarach felg (u mnie 19\") nierówności polskich dróg dają się odczuć. Poza tym auto skacze jak żabka na poprzecznych nierównościach. Nie wiem czy jest to zasługa zbyt krótkiego rozstawu osi, czy dość twardego (jak na SUVa) zawieszenia.
Powiem jeszcze słowo (im plus) odnośnie napędu quattro - co by nie mówić majstersztyk. Nawet na lodzie ciężko go \"wyprowadzić z równowagi\".
Komfort
4,0
Widoczność
Dość dobra choć nie ma się co spodziewać, że w takim aucie będzie lepiej.
5,0
Ergonomia
Tuta inżynierowie z Ingolstadt postarali się i w zasadzie nie ma się do czego przyczepić.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj również można zobaczyć doświadczenie Audi w konstruowaniu samochodów.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie ma co mówić, samochód pomimo, iż z zewnątrz nie wydaje się duży, to w środku wygospodarowany bardzo dużo miejsca. I to zarówno w przednim jak i tylnym rzędzie siedzeń. Bagażnik też przez to nie ucierpiał. Jak widać można zachować kompromis pomiędzy tymi dwiema zmiennymi.
4,0
Wyciszenie
Samochód dość dobrze wyciszony ale jak na segment premium i cenę powyżej 200 000 PLN można by spodziewać się czegoś więcej. Mam wrażenie, że Toyota Avensis za połowę tej ceny jest lepiej wyciszona. Aczkolwiek może to być złudne wrażenie, trzeba dokładnie spojrzeć w cyferki.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny przeglądów - do zaakceptowania. Ceny części również. Ale zużycia paliwa ABSOLUTNIE nie. Ten samochód pali tyle jak by miał 4,0l pod maską. Jeśli ma się cięższą niż przeciętny kierowca nogę to trzeb się liczyć ze zużyciem na poziomie na poziomie 12-13l średnio. W mieście około 15l, trasa około 8-10l. Być może wyjściem jest użytkowanie tego samochodu, jak przysłowiowy \"kapelusz\" ale mam wrażenie, że to nie jest tego typu pojazd.
2,0
Stosunek jakość/cena
Być może moja ocena nie byłaby tak krytyczna gdybym jeździł dieslem, ja niestety skusiłem się na super nowoczesną technologię VW i Audi. I niestety cierpię z tego powodu bo nie warto. Poza tym super nowoczesna skrzynia 7-mio biegowa również nie jest do tego auta.
Mam wrażenie, że stare Audi z silnikami na pompo wtryskiwaczach i ze zwykłymi skrzyniami biegów były bardziej wdzięcznymi samochodami. Te super nowoczesne technologie jak się okazuje, wcale nie są takie super...
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tutaj również nie ma się do czego przyczepić. Jak na razie (odpukać!) nic się nie psuje, nie luzuje i nic nie trzeszczy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j.w.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TFSI 211KM 155kW
[l/100km]