Samochód wygodny, ale z tym "premium" to przesada. Liczne błędy inżynieryjne, które nigdy nie powinny mieć miejsca w takiej firmie, pozbawiają nas poczucia bezpieczeństwa, jak np. szybkozłaczka na przewodzie paliwowym umieszczona 20 cm nad katalizatorem. Cud, że się nie spaliłem, gdy mechanik nie założył precyzyjnie złączki i benzyna zaczęła się rozlewać po nadkolu w czasie jazdy.
Wrażenia
3,0
Silnik
Oczywiście, tłoki i pierścienie, które zapieczone szybko przestają spełniać swoją funkcję. Trzeba czyścić dolot w głowicy i kolektorze, tak co 100 tys. Łańcuch sprawdzać po 100 tys., np. można przez otwór rewizyjny w pokrywie zaworów, endoskopem obejrzeć poziom wysunięcia napinacza. Wymiana rozrządu przy 150 tys, jest już raczej konieczna.
4,0
Skrzynia biegów
Przyzwoity manual, ale brakuje 7-go biegu.
3,0
Układ jezdny
Konieczna częsta wymiana tulei i sworzni wahaczy dolnych z przodu (co ok. 50-70 tys. km). W bananie warto regenerować sworzeń, a silentblock do wymiany, gdy pojawią się bicia na kierownicy przy hamowaniu. Sprawdzać należy również z tego powodu czujnikiem zegarowym piasty na bicie ( a nie tylko tarcze).
4,0
Karoseria
Lakier i zabezpieczenia antykorozyjne dobrej jakości.
Komfort
4,0
Widoczność
Duże lusterka zewnętrze skutecznie zasłaniają lewą i prawą przednią dolną półsferę. Trzeba szukać wzrokiem w przestrzeni między słupkiem i lusterkiem by zobaczyć teren przy manewrach parkingowych i głębokich skrętach.
4,0
Ergonomia
Jakość foteli zależy od standardu wyposażenia. Dobrze jest gdy można regulować pochylenie siedziska, jego długość i podparcie lędźwiowe w oparciu. Na przednich siedzeniach jest OK, z tyłu już jak na ławce w parku.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przeciętna klimatyzacja automatyczna, w której inżynierowie Audi błędnie zaprogramowali komfort temperatury tylko funkcją siły nawiewu, a nie mieszania powietrza ciepłego z zimnym. Skutek: gdy system uzna, że osiągnął zadaną temperaturę to wyłącza nawiew pozbawiając nas świeżego powietrza. Synchronizacja lewej i prawej strefy klimatyzacji często jest nieskuteczna i przy tej samej nastawie temperatury lewa strona wieje chłodem a prawa żarem. Oczywiście, system start-stop wyłącza nam również nawiew powietrza.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu ok, z tyłu raczej mało.
4,0
Wyciszenie
Dobrej jakości.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mimo popularności rozwiązań technicznych w innych modelach i dużej podaży części samochód jest raczej drogi w utrzymaniu ze wzg na konieczne naprawy sinika; rozrząd, pompa oleju, tłoki i pierścienie, turbina, dwumasa itd. Przy drugiej wymianie rozrządu i dodatkowych wymian osprzętu, to już można kalkulować wymianę silnika na regenerowany bo koszty są już identyczne.
3,0
Stosunek jakość/cena
Długo szukałem we właściwościach samochodu argumentów, które by uzasadniały cenę ale nie znalazłem. Widocznie są one tylko w polityce maketingowej firmy.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Klasa premium powinna dbać o jakość detali, a tu bywa różnie, np. przełączniki napędu elektrycznego szyb są bardzo nieprecyzyjne i szybko się zepsuły.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymiana tłoków po 50 tys. km.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TFSI 180KM 132kW
[l/100km]