Auto kupiłem ze względu na dobrą ofertę leasingową. Klasyczny kształt, przyzwoite prowadzenie. Nie nurkuje jak mój Jeep przy hamowaniu, dobre osiągi, fajna skrzynia. Widoczność do tyłu taka sobie. Auto przyjemne wręcz kobiece:)
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik w tym aucie to bardzo przyzwoita jednostka napędowa. Jest wystarczająco dynamiczna. 6.0s do setki. Cichutki ale nawet fajnie mruczy przy ostrym depnięciu. Spalanie od 8,4 w mieście do 13,3 przy maksymalnej prędkości na niemieckich drogach.
5,0
Skrzynia biegów
Wiadomo DSG Stronic, nowy, więc jest super. W opcji Sport troszkę poszarpuje ale inne egzemplarze też tak mają. Mi to nie przeszkadza bo jest ledwo wyczuwalne. Skrzynia niezwykle szybko zmienia biegi, nie gubi się. Odczuwalna turbo dziura. Tryb Sport ją niweluje ale od 2 biegu bo utrzymuje obroty na 2000obr/min. Wąski zakres momentu obrotowego ratuje właśnie świetna skrzynia.
4,0
Układ jezdny
Tutaj mogło by być lepiej. Jazda po rondzie po deszczu sprawia iż auto spływa z niego a kontrola trakcji nawet tego nie wykrywa. Moim zdaniem zalącza się zbyt późno. Auto prowadzi się bardzo pewnie na autostradach. Podmuchy boczne nie są dla niego groźne. Trzeba jednak pamiętać iż auto jest wyższe i mimo wszystko to nie A4 i pewnych rzeczy lepiej nie ćwiczyć:)
Bardzo wydajne, skuteczne, nie przegrzewające się hamulce!
Dobrze wybiera nierówności i cicho je wybiera. Stały napęd 4x4 nie jest zły ale rewelacji nie ma. Jeep ma chyba lepszy. W teren się nie zapuszczam.
Komfort
5,0
Widoczność
Cicho, przyjemnie, wszystko na miejscu. szyby nie parują nawet w deszcz. Mi wystarcza. Jazda po dziurach nie sprawia problemu, hałas nie dociera i nic nie stuka.Zegary, duże czytelne, ładnie podświetlone.
4,0
Ergonomia
Wszystko dostępne, intuicyjne, oprócz obsługi komputera którego trzeba się po prostu nauczyć. Komputer mam po "angielsku" chociaz auto z polskiego salonu. Radio podstawowe nie czyta MP3-tego nie wiedziałem przy zakupie, nie przyszło mi do głowy iż w 2015 roku coś jeszcze nie czyta tego formatu a tu niespodzianka.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szyby nie parują, klima wydajna, ogrzewanie też nieźle działa. Dodam iż wszystko pracuje cichutko. Trochę dłużej się nagrzewa jak to diesel ale też jest ok.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4 osoby bez problemu. Piąta też wejdzie. Auto jest dość szerokie. Bagażnik 540 litrów. Zewnętrznie wydaje się większe. W Mondeo jest sporo więcej miejsca.
Wiedziałem co kupuję więc zaskoczenia nie było.
5,0
Wyciszenie
Super, po prostu super i to bez względu na prędkość. Moim zdaniem lepiej już nie trzeba. Można spokojnie rozmawiać przy 200km/h
Moja ocena to 6/6
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nówka sztuka z salonu więc kosztów brak. OCAC 6000pln. Spalanie min 8,4 max 13,3L jak na moją nogę jest poprawnie.
Trzeba dolewać AddBlue więc trochę kłopotliwe ale wszyscy chcemy oddychać czystym powietrzem, nieprawdaż:)?
3,0
Stosunek jakość/cena
250 tysi to trochę sporo. Gdyby JEEP GRAND Cherokee miał lepszą ofertę leasingową to brałbym Jeepa (cena i silnik ten sam).
Koszty wyposażenia dodatkowego niebotyczne, moim zdaniem nie warto przepłacać.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nowe auto. Wszystko działa
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nowe auto. Wszystko działa
On
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 TDI clean diesel 258KM 190kW
[l/100km]