Zawieszenie
: Auto uniwersalne, świetnie się prowadzi.
5,0
Całokształt
Im dłużej jeżdżę tym bardziej jestem pozytywnie zaskoczony. Początkowo miałem duże wątpliwości, czy to był dobry wybór. Kupiłem bo był w dobrej ofercie, dorzucono mi pakiet serwisowy, bagażnik dachowy, wydłużyłem też gwarancję do 5 lat. Początkowo wydawał mi się mały iu w środku i na zewnątrz, teraz mogę spokojnie powiedzieć, że jest taki jak ma być. Idealnie dobrane proporcje, auto jest fantastycznym kompromisem, które pozwala z rowerami na dachu pojeździć po dziurach jak i polecieć 200 km/h po niemieckiej autostradzie. Napęd 4x4 uznałem za zbyt drogi i niepotrzebny i się nie pomyliłem. Nie mieszkam w górach więc w zamian mam niższe spalanie. Podobnie z automatyczną skrzynią biegów. Podsumowując - auto nie powala sylwetką, ma parę drobnych mankamentów ale jest po przyzwyczajeniu się - genialne. Jak tu ktoś napisał w ocenie - to auto dla kierowcy który nie musi niczego udowadniać, ceni sobie komfort, subtelną elegancję i poczucie bezpieczeństwa.
Wrażenia
5,0
Silnik
Musiałem się przyzwyczaić do pedału gazu, który ciężko się wciska przez co auto wydawało się "mułowate". Ale moc i moment obrotowy w zupełności wystarczają. Rewelacja. Zobaczymy jak będzie z awaryjnością..
4,0
Skrzynia biegów
Spodziewałem się, że biegi będą "wskakiwać same", skrzynia wymaga przyzwyczajenia ale chodzi bardzo precyzyjnie. Ma trochę za krótki 1-szy bieg, poza tym idealnie zestopniowana.
5,0
Układ jezdny
Będą tacy, którzy będą narzekać, że za twarde, ale dla mnie to idealny kompromis dzięki któremu jazda w zakrętach czy na autostradzie daje frajdę a na dziurach nie wypadają plomby. No i ta cisza.. Generalnie prowadząc auto ma się wrażenie, że jedzie się czymś sporo większym.
Komfort
5,0
Widoczność
Wizualizacja na ekranie bardzo się przydaje, auto jest jednak duże a maska z przodu olbrzymia. Lusterka super. Polecam przyciemniane szyby.
4,0
Ergonomia
Sterowanie z kierownicy trochę prymitywne a z drugiej strony np zmiana stacji radiowej z kierownicy niemożliwa jednym kliknięciem tylko z menu. Do tego brak schowka po lewej stronie od kierownicy w sumie niefajna. A, no i pokrętło świateł za nisko i można kolanem nieopatrznie przełączyć podczas wsiadania/wysiadania. Na plus olbrzymie schowki w drzwiach, świetna pozycja za kierownicą i parę patentów, które trzeba samemu sobie oswoić i bardzo ułatwiają życie. Żona stwierdziła, że to auto zrobione pod kierowcę.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest świetnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na początku miałem wrażenie, że jest ciasno. Ale to auto jest tak zrobione, że miejsca z przodu i z tyłu jest mnóstwo. Podobnie jest z bagażnikiem, wydawał się mały a okazał się duży... Ja nie wiem, jak oni to zrobili... Duży plus. No chyba, że ktoś lubi mieć poczucie przestrzeni jak w autobusie, to wtedy s-max czy coś w ten deseń. Ale dzięki temu samochód wydaje się masywny i bezpieczny. Jak czołg.
5,0
Wyciszenie
Nieprawdopodobna historia. Trzeba założyć bagażnik dachowy, rowery i pojechać autostradą. Nie wiem, jak im się to udało. Poza tym silnik jakby go nie było. Na zimno trochę klekoce ale potem szok.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Cóż, paliwo i 22 zeta na Ad Blue po 16 tys. km. Zobaczymy co dalej. Spalanie mnie zaskoczyło na plus - z tankowań wychodzi średnio 6.3 l. Proporcje mniej więcej - miasto 30%/trasy50%/autostrady20%
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena cennikowa byłaby ciężka do zaakceptowania. Auto nie jest warte prawie 200 tys. (mam wersję s-line z paroma dodatkami :-)). Ale finalnie zapłaciłem tyle co za s-maxa albo zafirę z mocniejszymi dieslami. Więc jest ok. Do tego pakiet serwisowy, wspomniane belki bagażnika i ubezpieczenie na I-szy rok w prezencie. Jest ok.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
I niech tak zostanie...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j.w.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 150KM 110kW
[l/100km]