Samochód posiadałem od ponad 5 lat od nowości z salonu. Auto daje dużo frajdy z jazdy ale trzeba się liczyć ze wraz z wiekiem to auto będzie generowało koszty napraw. Auto przez ponad 5 lat nie zaskoczyło mnie negatywnie.
Podczas 5 lat.
Pierwsze 3 lata tylko przeglądy i wymiana obowiązkowe klocki tarcze płyny.
Później z tego co pamiętam to :
Uszkodzenie uszczelki dachu szklanego . Wymiana na gwarancji
Dach niestety raz na rok trzeba poskręcać bo zaczyna skrzypiec.
Samochód posiada funkcje Launch control a skrzynie TipTronic.
Przy przebiegu 110 tys km skrzynia zaczęła zauważalnie szarpać na 1-3 biegu.
Wymiana oleju w skrzyni wraz z filtrem ( ASO 5 tys ) + adaptacja skrzyni efekt - trochę pomogło
Rada dla kupujących sprawdźcie zachowanie skrzyni biegów przy małych prędkościach -
Według AUDI w skrzyni Tiptronic nie zalecają wymiany oleju
Według producenta ZF olej powinno się wymieniać w skrzyni co 60-80 tys km .
Generalnie skrzynia jest szybka jak jedziesz na wprost w ruchu miejskim. Jak potrzebujesz szybko zmienić pas to za wczasu wpinasz tryb sport albo kierownik z tylu wjeżdża ci w tył bo skrzynia " myśli" .
Przy przebiegu 134 tys po obejrzeniu samochodu od dołu zauważyłem lekki wyciek z pod uszczelnienia górnej miski olejowej.
Naprawa wymaga WYJĘCIA SILNIKA !! W ASO impreza 15-17 tys !!!
Obecnie samochód wisi na otomoto ( 16.09.2019) sprzedawany przez jakiegoś handlarza.
Czy zrobił wyciek spod górnej miski olejowej ? Wątpię. Raczej umył i szuka " ochotnika" .
Wrażenia
5,0
Silnik
4,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
5,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Samochód posiadałem od ponad 5 lat od nowości z salonu. Auto daje dużo frajdy z jazdy ale trzeba się liczyć ze wraz z wiekiem to auto będzie generowało koszty napraw. Auto przez ponad 5 lat nie zaskoczyło mnie negatywnie.
Podczas 5 lat.
Pierwsze 3 lata tylko przeglądy i wymiana obowiązkowe klocki tarcze płyny.
Później z tego co pamiętam to :
Uszkodzenie uszczelki dachu szklanego . Wymiana na gwarancji
Dach niestety raz na rok trzeba poskręcać bo zaczyna skrzypiec.
Samochód posiada funkcje Launch control a skrzynie TipTronic.
Przy przebiegu 110 tys km skrzynia zaczęła zauważalnie szarpać na 1-3 biegu.
Wymiana oleju w skrzyni wraz z filtrem ( ASO 5 tys ) + adaptacja skrzyni efekt - trochę pomogło
Rada dla kupujących sprawdźcie zachowanie skrzyni biegów przy małych prędkościach -
Według AUDI w skrzyni Tiptronic nie zalecają wymiany oleju
Według producenta ZF olej powinno się wymieniać w skrzyni co 60-80 tys km .
Generalnie skrzynia jest szybka jak jedziesz na wprost w ruchu miejskim. Jak potrzebujesz szybko zmienić pas to za wczasu wpinasz tryb sport albo kierownik z tylu wjeżdża ci w tył bo skrzynia " myśli" .
Przy przebiegu 134 tys po obejrzeniu samochodu od dołu zauważyłem lekki wyciek z pod uszczelnienia górnej miski olejowej.
Naprawa wymaga WYJĘCIA SILNIKA !! W ASO impreza 15-17 tys !!!
Obecnie samochód wisi na otomoto ( 16.09.2019) sprzedawany przez jakiegoś handlarza.
Czy zrobił wyciek spod górnej miski olejowej ? Wątpię. Raczej umył i szuka " ochotnika" .
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 TDI 313KM 230kW
[l/100km]