gydyby na masce była kura, dałbym 5, ale to klasa premium, która nie powinna tylko wyglądać. Od silnika 1.5 nie wymagam nic oprócz tego co daje, ale skrzynia biegów (szarpanie przy zmianiea z 1 na 2) i uporczywie stukające zawieszenie to coś czego nie akceptuję w klasie premium. problemy z podłączaniem telefonu do MMI (opcja za prawie 3k PLN) nie akceptowalne. poza tym jeździ skręca i hamuje. Duży niedosyt patrząc przez pryzmat marka/cena. Moja opinia nie jest odosobniona
Wrażenia
5,0
Silnik
1.5 TFSI manual 150km - robi tyle na ile został zaprojektowany.
zużycie paliwa nie jeżdżąc na emeryta i szalonego ekologoga - średnio 7.5l - jest ok!
kultura pracy - nadal ok!
wyciszenie - to benzyna w manualu więc musi być slychać - jest ok!
ciagnie od dołu już od 1750 obrotów, aż do 4-4.500 ale najlepiej się czuję od 3-3500 do 4500 - jest ok!
2,0
Skrzynia biegów
- za krótka jedynka, przecież to nie diesel
- tragiczne przełożenie przy wbijaniu z 1 na 2, jeździłem maluchami, uno, seicento, focusami, touranami, passatami, A4 - takiego fakapu jeszcze nie doznałem. to się kwalifikuje do przeprojektowania. samochód klasy premium, a ruszanie i zmiana z najniższego biegu jak w ursusie. auto do miasta ? frustracja
3,0
Układ jezdny
telepiące się tylne zawieszenie - hałasy jakby miało się coś urwac,
opony 17 cali 215 dają trochę do życzenia na szybszych zakrętach, zalecam iść w 225 jeśli możesz.
na plus czucie kierownicy, sprytny na parkingu, zawraca niemal w miejscu
5,0
Karoseria
jest ok jak na klasę C (-)
trochę ascetycznie/minimalistycznie z zewnątrz ale nadal to się może podovać
Komfort
4,0
Widoczność
w porządku jaka crosovera, mam kamerę tył i czujniki przód tył - jeszcze bez rys ;)
4,0
Ergonomia
ustaw sobie pozycję jazdy gdzie komfortowo będziesz: widział wszystko, ustawisz sie do kierownicy zgdonie ze sztuka vs podeprzyj uda i sięgaj do pedałów - no chance :D
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
nie mam uwag póki co
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
trochę trudno się wysiada jeśli masz dobrze dopasowaną pozycję jazdy (ja 176cm) i fotel bez pamięci (manual/power) biodro wchodzi w kierownicę przy wysiadaniu :D