Bardzo ładna bryła auta - Sportback. Nie jest wysokie przez co mogę swobodnie patrzeć na dach i ewentualnie sam go umyć, nie jest też zbyt długie i szerokie przez co w mieście dobrze się użytkuje. Ale wobec poprzedniej generacji urosło i to znacznie tak więc nie jest to mały samochód w mojej ocenie b. dobry kompromis między autem do miasta i na autostradę.Dobrze wyciszone co pozytywnie zaskoczyło na autostradzie. Zaskakująco duży bagażnika jak na coupe - swobodnie pomieścił bagaże rodziny 2+2. Dobra jakość materiałów we wnętrzu i ich spasowanie. Bardzo dobra, wysoka i wygodna pozycja siedząca za kierownicą. Niskie spalanie zawłaszcza jak się ostrożnie traktuje pedał gazu.
Wrażenia
4,0
Silnik
Trochę warkotliwy ale dobrze wyciszony. O dziwo przy wyższych prędkościach jest bardziej aksamity w brzmieniu. Dynamiczny i w mojej ocenie wystarczający dla tego auta zwłaszcza w mieście i o dziwo bardzo pozytywnie mnie zaskoczył na trasie gdzie był bardzo dynamiczny i oszczędny. Przy wyższych prędkościach, nie męczył się i żwawo przyśpieszał jakby miał 2l.pojemności ale auto z tym silnikiem waży niewiele ponad 1600 kg. Na chwilę obecną silnik nie bierze oleju. Auto podobno jest podatne na tuning silnika i bezpiecznie może zyskać 30 KM więcej.
2,0
Skrzynia biegów
To jest chyba pięta achillesowa tego auta od momentu wciśnięcia pedału gazu do ruszenia pojawia się zwłoka czasowa która może niektórym dynamicznie jeżdżącym się nie spodobać. W czasie jazdy płynnie zmienia biegi bo w niektórych ocenach był z tym problem. Podczas zatrzymywania auta na światłach skrzynia redukując biegi do zera po zatrzymaniu potrafi dziwnie chrupnąć i zwiększyć obroty-na obrotomierzu wskazówka podskakuje wtedy w pole gotowość i słychać wtedy zwiększenie obrotów jakby włączenie systemu start-stop ( przy czym zawsze go wyłączam ). Niekiedy to zjawisko nie występuje ale obroty rosną w położeniu gotowość. Mam wrażenie że to przypadłość tych skrzyń biegów bo innym egzemplarzu było podobnie.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie średnio-twarde ale sprężyste nie dobija. I jak na SUV stabilny, też na zakrętach. Nie słychać żadnych dziwnych dźwięków. Koła 19 cali.
5,0
Karoseria
Bez uwag.
Komfort
4,0
Widoczność
Wystarczająca
5,0
Ergonomia
Tu jest bardzo dobrze. Auto jest dobrze wyposażone więc jestem zadowolony.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Na jesień parują się szyby, reszta dobrze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duży bagażnik, dużo miejsca w środku, wygodne fotele i tylna kanapa. Fajnie multimedia.
5,0
Wyciszenie
Dobrze wyciszony samochód.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Myślę że ten silnik i DSG jest w stanie obsłużyć w dobrej cenie sporo warsztatów samochodowych. Na gwarancji jest gorzej bo AUDI sporo sobie życzy za obsługę auta. Przykład: wymieniłem po 3 tyś. olej za ok 500 zł, za to samo w audi chcieli 1500 zł.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto po upuście kosztowało 162 tyś.zł. Wyjściowa cena to 200 tyś.zł. W mojej ocenie jest dobrze, w tej chwili auta są coraz droższe.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedynie ta dziwna praca skrzynia i zaparowane szyby.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 35 TFSI 150KM 110kW
[l/100km]