Szukaj

Ocena kierowcy - Audi E-tron SUV

Michał, 3 lata temu
Silnik 55 408KM 300kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 25 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Audi E-tron SUV 55 408KM 300kW 2019-2022 - Oceń swoje auto
4,21
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Plynność i komfort jazdy elektryka. To już nie chodzi o opłacalność itd. Kuchenka indykcyjna też się nie opłaca (chociaż niektórzy wolą gaz) ale jest wygodna w obsłudze itd...tak samo elektryk. tego nie można porównać 1/1 z autem spalinowym.
4,0
Całokształt
Zakupiłem niedawno to auto. Na początku myslałem o kolejnym dieslu, ale zdałem sobie sprawę w jaki sposób żyję - mam dom z dużą instalacją fotowoltaiczną, jeżdże dziennie koło 50km - 10km do pracy, po drodze światła, przedszkole, sklep, sprawy na mieście - 5km-postój-10km-postój-itd... raz w tygodniu jakaś trasa 100/150 km. Do takiej jazdy auto jest idealne. Niesamowicie komfortowe i spokojne, jednoczesnie jeśli chcemy przyspieszyć to moc jest natychmiast. Super cicho, niewiarygodnie komfortowe zawieszenie - ogromne koła 21 cali mają profil grubości opony 45cm. To jest troche inny wymiar niż porówywanie do spalinówek - użytkowałem na przemian Touarega 3.0di oraz nowy model Audi q7 tdi - nie chce już wracać do spalinówek - oczywiście jeśli z autem elektrycznym dalej będzie wszystko ok.
Wrażenia
4,0
Silnik
408 km - mimo dużej masy (2,5tony) jest super - przyspieszenie jest natychmiast i jednostajnie, długo; nie ma kompnięcia jak w dieslu, za to równomiernie; 5,7sekund do setki, ze względu na charakterystyke silnika i brak jakiegokolwiek opóźnienia wyprzedzanie i ogólnie poruszanie się w ruchu miejskim jest o wiele bardziej komfortowe. I ta cisza. Jedynie slychac lekkie dzwięki a`la statek kosmiczny - chyba dla ochrony pieszych, ale zupełnie inaczej, lepiej odczuwalne niz w przypadku diesla/benzyny. Wydawało mi się że lubie dzwięk V6 pewnie i V8, ale nie - wolę to ciszę i muzykę.
5,0
Skrzynia biegów
Jakby jej nie było. Auto predykcyjnie - wykorzystując dane nawigacji i aktywnego tempomatu oraz znaki drogowe hamuje/rekuperuje troche odciążając kierowcę. Fajne, że samo zwolni przed zakrętem i odzyska energię.
4,0
Układ jezdny
Mimo dużej masy jest super komfortowo. O wiele lepiej niż w q7 czy touaregu. To chyba dlatego, że ta masa jest bardzo nisko. Trakcja super. Może nie jest super bezpośrednie ale układ kierowniczy jest chyba progresywny - lekki w miescie, sztywny na autostradzie. W ogóle przy dużych prędkościach (140-190km/h) mega stabilnie. O wiele lepiej niż klasyczny suv. Mała wrażliwość na podmuchy boczne - to chyba kwestia rozłożenia tej masy - niskiego środka ciężkości.
5,0
Karoseria
Blachy jak to w Audi - ok.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest ok - mam normalne lusterka. Do tyłu mogłoby być ciut lepiej, ale ogólnie jest dobrze.
4,0
Ergonomia
Głęboki schowek z dwoma głębokościami między fotelami z przodu. Mały schowek pod podłokietnikiem (podłokietnik regulowany wzdłużnie i na wysokość - można oprzeć łokieć trzymając kierownice). Bardzo głęboki schowek po lewej stronie od kierownicy. Brak schowka na górze na okulary, mały schowek w desce przed siedzeniem pasażera. Schowki w drzwiach spokojnie pomieszczą butelkę. Dziwnie rozwiązane cup holdery - ala składane, ale fahnie że nisko - 0,5l butelka nie wystaje i można korzystać z podłokietnika. Denerwują mnie siatki z tyłu foteli - one się rozciągają i jeśli się tam coś kładzie to wyglądają niechlujnie po dłuższym czasie. Powinny być takie elastyczne schowki jak w bmwx5. 2usb, sd, sim, 12v z przodu, z tyłu i w bagazniku. w bagazniku haczyki, schoki po bokach, duzy schowek pod podłogą, bagaznik na kable z przodu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Super - auto ma zdalną klimatyzację. Z poziomu aplikacji wlączam ogrzewanie / klimę. Latem wchodzę już do schlodzonego, zimą do ciepłego pojazdu - podgrzewanie kierownicy traci sens. Cicho i wydajnie. Dobrze wyregulowane podgrzewanie siedzeń - poziom 1 jest delikatny nie jak w bmw że parzy przy minimalnym ustawieniu, lub jak w mazdzie gdzie przy maksymalnym poziomie jes nadal mało gorące oparcie.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest ok - dużo miejsca. Ja porównuje to auto po wyjściu z Touarega II oraz Q7 więc troche brakuje mi miejsca z tyłu oraz w bagażniku - ale jest ok. bagaznik spokojnie pomieści kilka walizek, ale jest płytszy oraz ma wysoką krawędź załadunku. siedzenia składają się bez progu, na prawie płaską podłogę. jest ok. między q5 a q7.
5,0
Wyciszenie
Bardzo cicho. Nie mam podwójnych szyb (słyszałem, że mogą się rozklejać) ale chyba nie ma takiej potrzeby. W porównaniu z akustycznymi szybami w q7 - etron jest cichszy. Pewnie zasługa sylwetki auta. bardziej opływowe, troche niższe. porządne uszczelki itd.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
klocki przy rekuperacji pewnie wytrzymają bardzo długo. Przegląd 1,3 tys zł, na 2 lata. Gwarancja mam 4 lata, 8 lat na akumulatory. zużycie energii - trzeba liczyć 30kw/h przy normalnej jeżdzie, przy oszczędnej jezdzie można zejsc do 25kw/h co jezdzac po miescie mi sie zdarza - bez specjalnych wyrzeczeń. 1 kwh w nocy kosztuje 0,46groszyx30 - 13,8zł - 2 litry paliwa. przy fotowoltaice wiadomo. ale niech bedzie i 3 litry.
4,0
Stosunek jakość/cena
Audi wiec widac premium. Ok moze mam 50km mniejszy zasieg bo auto jest 50km ciezsze - akustyczna szyba z przodu, elektroniczne wyposazenie, super wykonczenie, wyciszenia itd. ale ja chce miec to premium w aucie i sie w nim dobrze czuc na codzien.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
zawiesza sie ekran mmi, w aso aktualizacje roznych sterownikow, jakies niby bledy napedow, ale wszystko podobno pierdoly bez wplywu - nie czuc tego, nie ma zadnych kontrolek. podobno w taycanie tez tak jest. zobaczymy
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nic sie nie popsulo. akumulatory po 25tys km i 2 latach maja 92-94% sprawnosci. Podobno na poczatku traca właśnie 5% i pozniej sie to stabilizuje. jesli ich pojemnosc w trakcie 8 lat spadnie ponizej 70% to audi wymienia.

Zużycie prądu dla silnika 55 408KM 300kW

Średni zasięg
323 km
Średni maksymalny zasięg
320 km
Średni minimalny zasięg
280 km
Maksymalny zasięg przy oszczędnej jeździe na długiej trasie
370 km
Średni czas ładowania baterii: gniazdko domowe
40,0 h
Średni czas ładowania baterii: stacja ładowania
6,0 h
Średni czas ładowania baterii: stacja szybkiego ładowania
1,0 h
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Audi E-tron SUV