Inne
: Świetne zachowanie auta w sportowym trybie pracy skrzyni biegów.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Poduszki pod silnikiem i wycieki oleju
4,0
Całokształt
Pneumatyczne zawieszenie AAS jest komfortowe, ale izoluję kierowcę od nawierzchni - ogranicza frajdę z jazdy.
Wrażenia
5,0
Silnik
B. cichy przy niskich obrotach, kręci się do 7000obr/min - wkręca się chętnie i brzmi świetnie. Kompresja 1do 13 stawia silniki FSI jako najnowocześniejsze i najwydajniejsze w klasie.
Wysoki moment obrotowy - 440Nm z pojemności 4163ccm.
Wydajny chiptuning -można uzyskać dodatkowe 25KM i 40Nm.
Fajnie, że Audi zaproponowało sportowy tryb jazdy Sport. Auto agresywniej przyspiesza i chyba odcinka jest wyżej.
Staram się nie jeździć tym autem na krótkich dystansach, żeby eliminować ryzyko odkładania się nagarów w kolektorze.
4,0
Skrzynia biegów
Bez relewacji ale poprawnie.
Podoba mi się, że przy spokojnej jeździe szybko przerzuca na 6tkę nawet przy 80km/h i toczy się z 1700obr/min.
4,0
Układ jezdny
Nadsterowny.
Komfortowy, bo 4 strefowe zaw. pneumatyczne.
Prowadzenie poprawne ale nie powala na kolana (nadster w zakrętach).
+ ESP itp załącza się dopiero kiedy są potrzebne. Działa dużo lepiej niż w D2.
Komfort
4,0
Widoczność
Poprawnie.
5,0
Ergonomia
Poprawnie. Przecież to Audi!
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szyby często parują, co wymaga częstego włączania obiegu powietrza.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Byłem zaskoczony przestronnością miejsca, myślę że jest go więcej niż w A8 D2, czy W220
5,0
Wyciszenie
Aż za dobre - nie słychać V8mki na niskich obrotach.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali benzynę, zużywa opony, wymaga serwisu. Jak każde auto.
Moim zdaniem wolnossące silniki benzynowe są najtrwalsze i najmniej problemowe.
5,0
Stosunek jakość/cena
4.2 FSI z Quattro, miejsce na walizki i dużego psa w bagażnika, można wjechać w leśną drogę z przekonaniem, że się z niej wyjedzie niezależnie od pogody. Po chiptuningu na autostradzie też nie ma wstydu.
Miałem brać W164 500, albo Cayenne S, ale jednak wybrałem to auto - jest 250kg lżejsze, szybsze i równie praktyczne.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Uszkodzony (trzeszczący) głośnik w lewych drzwiach.
Elementy eksploatacyjne zawieszenia -drążki, końcóki itp.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poduszki pod silnikiem - sparciałe.
Przeciek z tyłu silnika - nie widać skąd i nie widać ubytku oleju, więc na razie jeżdźę.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 4.2 i V8 quattro 350KM 257kW
[l/100km]