Zawieszenie
: Zawieszenie jest genialne wygodne na codzień i sztywne w razie potrzeby
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy
: Po ok 300 tys km zaczęły korodować tylne zaciski
Regeneracja starczy na max rok
5,0
Całokształt
Po przesiadce z dużo nowszego auta wielkie zdziwienie
Lepiej wykonane, dużo ciszej w środku
Wyposażenie bardzo bogate jak na swój wiek (porównuję do skody super z 2012r)
Ale czego się spodziewać przy aucie które jako nowe kosztowało 120tys EUR
Jedynie co trochę drażni to spalanie na poziome 10l na 100km
Ale jest to duże i ciężkie auto z napędem na 4 koła więc się tego spodziewałem
Silnik tu trzeba się zatrzymać na chwilę
Wymiany oleju co max 10tys km
Sam od 5 lat zmieniam co 8tys
Mimo że jeżdżę głównie trasy
Wrażenia
5,0
Silnik
Najważniejszych w tym silniku jest olej
Wymiana co max 10 tys km
Ale zależał bym wymieniać tak jak robię to sam
Czyli co 8 tys kam
Oleje fulsyntetyk
I dodatkowo co druga wymiana płukanaka
Naprawdę dużo daje to dla tego silnika
5,0
Skrzynia biegów
Automat starego typu 5hp19
Nie jest to zbyt wytrzymała konstrukcja chociaż znosi naprawdę dużo
Przy podnoszeniu mocy silnika w okolice 250 koni i ok 550-600 niutonomertów jej życie bardzo mocno ulega skróceniu
5,0
Układ jezdny
Quattro więc co tu dużo pisać
Stały napęd na cztery koła
Niestety brak tu jednej rzeczy która była w poprzednich modelach a jest to blokada tylnego mechanizmu różnicowego oraz torsena w dyferencjałach
4,0
Karoseria
Tu niestety pojawia się problem który nie istniał w poprzednich modelach
Korozja na drzwiach i tylnych mocowaniach amortyzatora
Lakier też jest dosć cienki w porównaniu do starszych modeli
A to nie pomaga na korozję
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność do przodu i na boki jest naprawdę dobra
Z cofaniem też nie ma problemu dzięki wielkim jak w ciężarówce lusterkom
Co mogło by być dane też do innych modeli
5,0
Ergonomia
Srodek bardzo dobrze poukładany wszystko na swoim miejscu, bardzo intulicyjne rozłożenie przycisków
To co mi brakuje w obecnych autach czyli fizyczne przyciski to tu jest
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie bardzo dobre
Zimą dzięki webasto też możemy wziąć do ciepłego auta
Natomiast latem dzięki solarnemu szyberdachowi latem mamy dość chłodny środek auta
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca ma tu dość dużo miejsca podobnie jak pasażer z przodu
Niestety w tyłu już nie jest tak przyjemnie
W porównaniu do Passata b4 jest tu dość ciasno
5,0
Wyciszenie
W środku przy wyższych prędkościach jedyne co słychać to lekko świszczący wiatr przez wielka zaletę tego auta, czyli lusterka
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niestety tu nie jest tak pięknie
Średnie spalanie ok 9,5l przy prędkości do 120 km/h
W mieście dochodi w okolice 12l
Jest to dość dużo
Niestety auto ciężkie duże i napęd na 4 koła robi swoje
5,0
Stosunek jakość/cena
W swoim czasie było to jedno z droższych aut
Posiadam na niego fakturę z 2004r na kwotę 120tys EUR
Z czego co ciekawe sam system audio bosse z radiem rnse kosztował ponad 6tys EUR
Z obecnym przebiegiem na poziome 550tys km auto jest w bardzo dobrym,prawie perfekcyjnym stanie
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po przejechaniu ok 400 tys km jedyne co podlegało wymianie to komplet miechów przy ok 380tys km
Remont skrzyni przy 350 tys km
Pozatym wymiany jak wszędzie
Olej, filtry, opony i klocki hamulcowe czyli taki standard
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez 400 tys km nic nie poważnego się nie wysypało
Typowa ekspolatacja
Skrzynia biegów przy ok 350 tys km
Miechy przy ok 380 tys km
Pozatym nic
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 V6 TDI 180KM 132kW
[l/100km]