Przeniesienie napędu
: Bardzo ładne wzornictwo. Ponadczasowa sylwetka . Łatwość zdiagnozowania i przystępne ceny części z odzysku
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: Drogie wahacze całkicie różniące sie od zwykłego a6.
5,0
Całokształt
Audi bije jakością inne pojazdy. Allroad robi robotę w 100%. Nie jest to auto dla dyletanta bo wymaga kultury technicznej i dobrego zdiagnozowania. Nie można na nim skuzić . Jak się zadba to niesamowicie się odwdzięcza w trudnych sytuacjach . Sylwetka jest ponadczasowa i jeszcze długie lata nie będzie odstraszać. Jakość materiałów i ergonomia jest nadal bardzo wysoka . Doczekaliśmy że jest już bardzo duża dostępność części na rynku wtórnym więc naprawy nie są takie straszne jak się powszechnie przyjęło .
Wrażenia
4,0
Silnik
Nie jest to silnik dla osoby która nie ma pojęcia o mechanice. Trzeba go dobrze zdiagnozować i w porę usunąć typowe dla niego usterki tj. te wsławione złą sławą wałki , hydraulikę zaworową , tranzystory w pompie wtryskowej i turbinę. Jak to ma się już za sobą to już sama przyjemność z jazdy.
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna z trochę krótka jedynka ale do przyzwyczajenia. Biegi wchodzą płynnie , synchronizatory nie haczą łożyska nie huczą. OK. Niestety manualnych jest dużo mniej ale warto poszukać.
5,0
Układ jezdny
Sama przyjemność z jazdy. Pewność i moc. Wzór do naśladowania. Bardzo przewidywalny napęd .Trochę trzeba uważać na uszczelniacze półosi i torsena bo lubią podciekać ale za to są dość łatwe w naprawie i tanie. Zawieszenie pneumatyczne super .
Komfort
4,0
Widoczność
Wszystko idealne oprócz widoczności do tyłu .Słupki tylne dość grube i mała szyba w drzwiach bagażnika ograniczają widoczność przy cofaniu. Parktronik jest niezbędny.
5,0
Ergonomia
Super. Łatwy do wsiadania bo drzwi otwierają się szeroko. Przyciski są każdy na swoim miejscu . Trochę niska trwałość lakieru na klawiszach który dość szybko przy agresywnym użytkowanie wyciera się .
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo wydajna i sprawna.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest bardzo dobrze
5,0
Wyciszenie
Super
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie taki diabeł straszny jak go malują. Spalanie do ogarnięcia tylko trochę powściągliwości i auto odwdzięcza się .Jak chce się poszaleć to jest czym ale wówczas pojawia się diabeł i kosztów nie ma co liczyć. Naprawy nie są już tak drogie bo jest dużo części z odzysku.
5,0
Stosunek jakość/cena
To jest już ten czas aby kupić sobie za stosunkowo małą kasę super auto. Jeszcze niedawno auta te były po 40-50 tyś i nadomiar miały zły pijar.Obecnie już można jeździć autem wszystko mającym o nietuzinkowym wzornictwie na fajną kasę
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Spoko do ogarnięcia .
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Potwierdzam wszystkie choroby tego modelu.Wady te są jednak jego atutem bo są łatwe do zdiagnozowania.W przeciwieństwie do aut współczesnych które maja być bezawaryjne za dużą kasę i niską trwałość a okazują się minami.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 V6 TDI 180KM 132kW
[l/100km]