Auto dobrze wykonane, duże, w miarę szybkie i wygodne. Pomimo 300 tys km przebiegu w moim aucie po zrobieniu downpipe na hamowni wyszło 252 KM (fabrycznie 250KM) i 355 NM momentu obrotowego (fabrycznie 350). Bardzo dobry i mocny silnik 2.7 biT jest podatny na modyfikacje, po programie wyszło 305 KM i 460Nm momentu, a to już niezły wynik gwarantujący przyjemność z jazdy i płynne wyprzedzanie. Jeżeli auto nie nosi śladu napraw blacharskich i turbiny pompują prawidłowe ciśnienie (co można sprawdzić VAGiem) nie bójcie się tych aut, ceny części nie są tak duże jak to wszyscy powtarzają. Ceny rozrządu jak standardowego 2.4 V6, uszczelnienia silnika w tych samych pieniądzach, jedyny problem silnika to trudny demontaż turbin dlatego warto, żeby były sprawne przy zakupie. Ceny części zamiennych pneumatycznego zawieszenia przystępne, przedni miech na aliexpr... 75$ (250zł) za sztukę, tylny miech ~90$ (330zł) za sztukę także nie ma się czego bać, przy odpowiedniej eksploatacji te części wytrzymują kilkaset tys km, warto poczytać w necie jak się obchodzić z zawieszeniem pneumatycznym! Ceny sławnych czujników EGT (czujniki temperatury spalin) są wysokie, ale można je naprawić wymieniając samą elektronikę za 200 zł za sztukę (jest ich 2 sztuki), naprawa trwa 30 minut. Autem jeździ się bardzo przyjemnie, silnik 2.7 biT w manualu (pomimo zbyt krótkich przełożeń) daje zapas mocy. Jeżeli chodzi o spalanie przy przepisowej jeździe i prędkościach rzędu 90 km/h osiągnąłem 11 l/100km, to rewelacyjny wynik jak na auto ważące 2 tony. Przy normalnej jeździe około 14 - 15 litrów LPG, jak się człowiek chce "pobawić" to spokojnie spali i ponad 20 litrów LPG ale coś za coś. Jeżeli traficie bezwypadkowy egzemplarz ze sprawnymi turbinami i wam się spodoba kupujcie śmiało, auto trochę droższe w utrzymaniu niż zwykłe a6 2.7 biT ale nie ma się czego bać!
Wrażenia
5,0
Silnik
3,0
Skrzynia biegów
4,0
Układ jezdny
Komfort
4,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.7 V6 biturbo 250KM 184kW
[l/100km]