Szukałem dobrego egzemplarza prawie 2 lata, ale udało się, święty gral motoryzacji zdobyty, Allroad 2,7 biturbo z końca produkcji 2004r z manualną 6-biegową skrzynią, auto mam 9mc i zrobiłem ponad 20000km więc postanowiłem coś napisać. Porównując do Forestera Turbo 177KM 2001r, którego użytkowałem 5 lat, to Allroad jest jakieś 2 klasy wyżej. Chociaż liczyłem że będzie wyraźnie lepiej przyspieszał, a przyspiesza trochę lepiej, przewaga mocy jest zdecydowana, ale masy też. Spalanie Trasa płynnie do 120km/h 13l LPG o jakieś 2 litry LPG większe niż w Foresterze (na trasie przy tych samych predkościach). Jedynka bardzo krótka, taka terenowo parkingowa, Szóstka mogłaby być dłuższa 3000obr/min = 123km/h. Jeśli chodzi o komfort i przestrzeń, zdecydowana przewaga Allroada. To według mnie najbardziej uniwersalne duże auto, chociaż jak się wybieram do miasta (Kraków) w godzinach szczytu to biorę auto żony :-)
Wrażenia
5,0
Silnik
Mocna strona auta, zdrowy silnik bez przeróbek da się zhamować i zestroić na 300KM 450NM bez uszczerbku dla niego.
4,0
Skrzynia biegów
Jedynka bardzo krótka, taka terenowo parkingowa, Szóstka mogłaby być dłuższa 3000obr/min = 123km/h. Ale generalnie jest OK, dużo lepsza trwalsza i odporniejsza na tuning silnika od automatu.
5,0
Układ jezdny
Idealny na polskie drogi krajowe, bez zastrzeżeń. Szerszy rozstaw kół niż w zwykłej A6 zawieszenie o zmiennej wysokości i twardości.
Komfort
5,0
Widoczność
Komfort na wysokim poziomie, ale nie ma się co dziwić auto z tym wyposażeniem w 2004r kosztowało ponad 300 000
4,0
Ergonomia
Jak na ten rocznik, bardzo dobrze.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatronik działa bez zastrzeżeń.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń to mocna strona auta.
4,0
Wyciszenie
Niezłe
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trasa do 120km/h 13 LPG. Napraw na razie brak
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.7 V6 biturbo 250KM 184kW
[l/100km]