Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A8 D4 Sedan

Jerton2718, 9 lat temu
Silnik 4.2 TDI 350KM 257kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 125 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Audi A8 D4 Sedan 4.2 TDI 350KM 257kW 2010-2013 - Oceń swoje auto
4,23
4% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
fraAudi A8 jest naprawdę bardzo dobrym autem. Bardzo dobrzę się prowadzi przy mniejszych i większych prędkościach. Jest komfortowe (choć Lexus Ls lub Mercedes S wygrywają w tej kategorii) Ma dobre przyśpieszenie. Bardzo dobrze wykończone w środku. Może nie rzuca na kolana na zewnątrz, ale ma typowy klasyczny kształt luksusowego sedana, Auto mogłoby zasługiwać na lepszą ocenę ale: Silnik 4,2diesel bardzo drży na wolnych obrotach i przenosi to drżenie na całe auto. Skrzynia biegów 8 biegowa w trybie standard i sport bardzo wolno reaguje na naciśnięcie pedału gazu co naprawdę bardzo utrudnia poruszanie się tym samochodem szczególnie w dynamicznym ruchu miejskim, przy właczaniu się do ruchu lub szybszych manewrach. Egzemplarz, opisywany przeze mnie to bogato wyposażona wersja design Balao z bardzo dobrym systemem mulimedialnym i kilkoma dodatkowymi systemami. Światła mijania i drogowe LED - bardzo dobra jakość. A8 użytkuję już 8lat i więcej nie kupię . Ni dlatego że auto jest niedobre tylko że już mi się znudziło. natomiast jeśli miałbym wybierać model - wybrałbym D3 ze względu na właściwości ukladu napędowego. Po prostu dużo lepiej czuć to auto, szybciej i precyzyjnie reaguje.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jako że Audi A8 użytkuję już od 8 lat skupię się na porównaniu wersji D3 4,2TDI 326 km roku 2007 (któym przejechałem 170tys km) oraz D4 4,2tdi 350 KMz roku 2011 (tym zrobiłem 125 tys km). Silniki te same - podobno D4 mocniejszy ale tego nie czuć . Jest to duży silnik z potężnym momentem obrotowym, który zdaje się ukręcać skrzynię biegów. Mankamentem są wibracje na wolnych obrotach , które są bardzo odczuwalne. Potem jest znacznie lepiej. Przy mocnym przyśpieszaniu silnik nie ryczy lecz szumi.
3,0
Skrzynia biegów
W Audi D3 6-biegowa skrzynia jest rewelacyjna. Bardzo szybka reakcja, perfekcyjnie dobrane przełożenia, tryb standard nie przerzuca niepotrzebie biegami lecz wykorzystuje moment obrotowy do przyśpieszania z niskich obrotów. Średnie obroty wykorzystywane do płynnej jazdy to 1200-2200 obr /min. Przy trybie sport bieg o jeden niżej i obroty min od 1800 w górę. (tryb sport też bardzo dobrze skonfigurowany) Audi D4 8-biegowa skrzynia jak można się było spodziewać rzuca biegami w dół i w górę. Z wyższych biegów przy lekkim naciśnięciu skrzynia przerzuca o jeden lub dwa biegi w dół. Ma przez to długi czas reacji. Jest też bardzo spóżniona reakcja na pedał gazu. Od naciśnięcia do zebrania się mija przeważnie pół sek do jednej sekundy. Bardzo to utrudnia sprytne przyśpieszanie. Przełożenia max : w D3 (6bieg) - 130km/h przy 2000obr/min w D4(8-bieg) - 170km/h przy 2000obr/min
4,0
Układ jezdny
Napęd 4x4 - perfekt, Wyważenie samochodu (trochę ciężki przód ,który czuć w szybkich zakrętach) Zawieszenie zbyt miękkie przy wersji standard W D3 wersja sport jest znacznie lepsza do szybszych prękosci i zakrętów
Komfort
4,0
Widoczność
Komfort jazdy autostradowej jest bardzo wysoki. Duży moment obrotowy pozwala na oddzucie bardzo lekkpiego prowadzenia się nawet przy bardzo niskich obrotach. Widoczność jak w każdym sedanie - bez plusów i minusów
5,0
Ergonomia
D4 jest ciaśniejsze od D3. Bardzo dobre wentylowane i podgrzewane siedzenia to. Masaż i pompowania wszystkich części to trochę taki gadżet. Wygodnie się jedzie i korzysta z przycisków. Trzeb się przyzwyczaić do obsługi systemu MMI bo jest trochę funcji niedostępnych za jednym naciśnieciem przycisku. Po portu trzeba poklikać. Nagłośnienie D3 Bose vs D4 Bang&Olufsen . B&O czuć że jest trochę lepsze ale różnica w cenie to 25tys zł -( nie warto dopłacać). System tempomat z hamowaniem i przyspieszaniem - Ten sytem jest fantastyczny i naprawdę przydatny. W ruchu miejskim w korkach czy na autoradzie pilnuje odległość do poprzedzającego samochodu, przyśpiesza zwalnia zatrzumuje. Nie pozwala się zagapić i w kogość wjechać. Na autostradzie we mgle trzyma dystans nawet jak niewiele widać. Kamera termoczuła wykrywajaca pieszych - mało przydatna bo jak się patrzymy przez szybę do przodu to nie na ten monitorek przy kierownicy - ale ostrzega dźwiekiem o pieszych na kolizyjnej (czyli na linii jazdy) Ostrzeganie przed kolizją - przydało się - samo auto mi 2- krotnie zaczęło hamować ostro przed wjechaniem komuś w bagażnik.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i klimatyzacja są mistrzowskie w D4 iD3 W D3 jest pełny automat klimatyzacyjny bo nie wiadomo czy klimatyzacja jest właczona czy nie - po prostu w zimie i w lecie ustawia się oczekiwaną temepraturę i już W D4 jest wyłącznik klimatyzacji manualny (to chyba z oczędności energii )
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest w sam raz . D4 jest mniejsze od D3. Bagażnik D3 jest znacznie większy. W D4 prawdopodobnie wzmacniacze nagłośnienia zajmują przestrzeń za siedzeniami i z tego wynika różnica około 30cm głębokości bagaznika.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie jak dla tej klasy auta jest dobre ale z tym silnikiem diesla nie zadowalające. Powietrze zaczyna mocniej szumieć przy prędkosciach powyżęj 160km/h. KOmfortowo podózuje się jeszcze 180-190 potem już jest stosynkowo głośno. Dla porównania stary Lexus LS400 z 1989 r był znacznie cichszy (Audi 140km/h = Lexus LS400 200km/h)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Brak awaryjnosći w moim przypadku. koszty paliwa to w D3 średnie zużycie paliwa na przestrzeni około 100tys km to 9,5l 100km W D4 to 11,4l trasa 70-90km /h - D3 -7,5l; D4- 8,5l trasa 140km/h D3 - 8,5l D4- 10l trasa 180km/h D3- 10l D4 12,5l miasto - D3 - 13l D4 -14l
3,0
Stosunek jakość/cena
Audi D3 - 450tys , Audi D4 - 670tys Lepsze jest Audi D3. W stosunku do samochodów z półki za 100tys Audi wg mnie powinno mieć cenę na poziomie do 300tys zł.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
BBrak usterek przez 125tys km w D4 i w 150tyskm w D3
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak usterek przez cały okres użytkowania.

On - zużycie paliwa dla silnika 4.2 TDI 350KM 257kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Audi A8 D4 Sedan