Auto doposażone prawie we wszystko ,
Cena wyjściowa 725 pln,
Żal mam trochę do podobieństwa modelu A6 ,
5 na 10 osób mówi , ładna A6 :)
Poza tym , że samochód ma dobrze służyć oczekuje się jeszcze czegoś więcej ...
I to właśnie w tym modelu otrzymamy.
Otrzymamy komfort , dynamikę za pomocą MMI można tą wygodną kanapę przemienić w sztywnego potwora który rwie się do przodu.
W jednym teście przeczytałem , że to auto przeczy prawom fizyki i coś w tym jest , na ostrych szykanach trzeba przełamać swoje lęki i wcisnąć jeszcze mocniej gaz.
Wrażenia
5,0
Silnik
Optymalnie zadowalający :)
Przy prędkościach autostradowych spalanie litr więcej jak w aucie kompaktowym,
Nie ma sytuacji stresowych zwłaszcza przy wyprzedzaniu.
Z opcją " sportowy mechanizm różnicowy " silnik dobrze się czuje nawet w górnym zakresie obrotów , jeżeli dla kogoś Diesel może ładnie brzmieć to dźwięk jest przyjemny dla uszu.
5,0
Skrzynia biegów
Na przełożeniu comfort przy wciśnięciu pedału gazu do końca skrzynia odczuwalnie przełącza biegi.
Zdarza się , że skrzynia czasami się zawaha czy przełożyć bieg na wyższy czy zostać na obecnym przełożeniu.
Przełączając opcję " dynamic " odnoszę wrażenie , że w garażu przełożyłem wyczynową skrzynie - w tym przełożeniu jest rewelacyjnie szybka , samochodem nie szarpie co czasami można odczuć na przełożeniu Comfort.
Skrzynia jest w końcu montowana do najszybszych modeli Audi z serii RS -
Skrzynia ZFa jest bezobsługowa i nie trzeba pilnować okresu wymiany oleju jak to było we wcześniejszych skrzyniach montowanych w Audi.
3,0
Układ jezdny
Przy rozmiarze opon 275/40/20 czuć czasami stuki na poprzecznych nierównościach.
Są sytuacje kiedy to kierownica walczy z nami i chce odebrać nam " kierownictwo " nad samochodem , jakby siłowała się z nami kto jest silniejszy.
Układ dobrze się przestawia w czasie prędkości jest jedno zastrzeżenie -
W trybie " auto " po wcześniejszej dynamicznej jeździe nastawy układu kierowniczego zapominają wrócić do wcześniejszych przełożeń i tak oto nawet przez minutę toczymy się prędkością 20 km bez wspomagania.
Zabawa jest na wszelakich zjazdach z autostrady -
przód nie wychyla się , po tylnej części samochodu nie czuć , że 20 % więcej mocy wędruje na tylną oś.
Wielki szacunek dla inżynierów bo układ jezdny jest zestrojony rewelacyjnie - nie zapominając o tym , że jest to limuzyna i flagowy model producenta.
Idealne połączenie komfortu ale pamiętając o tym , że auto czasami prowokuje do dodania gazu w zakręcie zamiast wciśnięcia pedału hamulca.
DO kabiny nie przechodzą żadne dziwne dźwięki i nawet przy wjechaniu w dziurę jest cicho.
Pomimo sporych rozmiarów nie czuć , że prowadzimy auto które jest limuzyną -
Audi znalazło idealny kompromis między komfortem , a dynamiką.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń ,
Słupki nie ograniczają w żaden sposób widoczności.
Widoczność do tyłu również bez zastrzeżeń.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest pod ręką , nie ma schowanych funkcji w menu systemu MMI ,
TouchPad - do wpisywania liter i liczb trzeba potraktować bardziej jako gadżet niż ułatwienie dla kierowcy.
Jedyny mankament to tak , że przy prawidłowym ustawieniu kierowcy ( nie na murzyńskiego gangstera ) który chowa głowę za środkowym słupkiem leżąc na fotelu jak w gabinecie dentystycznym , uderza się prawą nogą o panel środkowy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wnętrze nagrzewa się bardzo szybko nawet przy niskich temperaturach ,
W czasie mrozów przydaje się Webasto - kosztuje tyle co tuner TV ale przydaje się o wiele bardziej :)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń i fotele skrojone na miarę.
4,0
Wyciszenie
przy 160 km/h można rozmawiać normalnym tonem ,
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszt wymiany tarcz + klocków przód i tył 8600zł
Przeglądy na przyzwoitym poziomie -
Nie zapominając o tym , że jest to flagowy okręt.
Ktoś kto kupuje Audi A8 i liczy na dostępność zamienników jest po prostu nie poważny!
Polisa ubezpieczeniowa musi kosztować przy takiej wartości ,
dla szukających oszczędności można polecić Skodę Superb - ilość miejsca w kabinie ta sama a występują tańsze części.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tak naprawdę producenta wytworzenie Audi A6 kosztuje niewiele więcej jak A8 co więc zatem skłoniło mnie to zakupu A8 ?
Ma niepowtarzalny kokpit -
Na materiałach nie znalazłem oszczędności jak to było w Audi Q7
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 4.2 TDI 350KM 257kW
[l/100km]