No cóż, tanio nie jest. Mi udało się wynegocjować dobrą cenę i wydałem tyle co na bardzo dobrze wyposażone bmw 530d xdrive i uważam, że warto.
Wrażenia
5,0
Silnik
Przed zakupem zastanawiałem się też 4.2 tdi, ale wybrałem 3.0 tdi i jestem bardzo z tego wyboru zadowolony. Katalogowe 6.1 s to realna wartość, to naprawdę szybki samochód. Do tego dochodzi wysoka kultura pracy i przyjemny dźwięk. Myśle, że lepszy byłby jedynie nowy 3.0 tdi biturbo 313 km, bo 4.2 tdi jest za ciężki.
5,0
Skrzynia biegów
W normalnym trybie jest bardzo łagodna i komfortowa. W trybie sport jest naprawdę szybka i potrafi zrobić użytek z 550 niutonometrów.
5,0
Układ jezdny
Chyba ciężko mi będzie wrócić do samochodu bez pneumatycznego zawieszenia. W trybie komfortowym na felgach 19 cali z oponami 255/45 jest zdecydowanie bardziej komfortowy niż nasze volvo xc90 na zimowych balonach 235/65 r 17. W trybie dynamic prowadzi się zaskakująco wręcz dobrze jak na tak wielką limuzynę. Różnice między tymi trybami są bardzo duże i zmieniają całkowicie charakter samochodu.
Komfort
5,0
Widoczność
ok
4,0
Ergonomia
Tutaj bmw jest lepsze, obsługa mmi jest bardziej skomplikowana niż idrive w poprzednim modelu bmw 5, a nowe genaracja bmw f ma jeszcze lepszego idrive\'a.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
ok
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca z przodu i z tyłu. Bagażnik mały, ale to nie van.
4,0
Wyciszenie
Do 180 km/h jest idealnie, później słychać opływające powietrze. Moja wersja nie ma dźwiękoszczelnych szyb i myślę, że ta opcja może rozwiązywać problem.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na trasie pali tylko 1.5 litra więcej niż 520d e60, a jest przeciez dużo większym samochodem, ma stały napęd na cztery koła, automat i większy o 50 % silnik. Zwykle nie przekracza 10 litrów, problemem są tylko duże korki, gdy pali 12-13 litrów, ale nie używam systemu start-stop.
5,0
Stosunek jakość/cena
Po raz pierwszy wydałem tyle pieniędzy na samochód i jak na razie jestem bardzo zadowolony. Mam jeszcze bmw 520d 2008 i volvo xc90 d5 2007 i naprawdę na każdym kroku widać przewagę a8. Rewelacyjny samochód na dalekie trasy, bardzo komfortowy. Bardzo ważną zaletą jest reprezentacyjny charakter limuzyny, auto świetnie nadaje się na biznesowe spotkania. Zobaczymy czy będę równie zadowolony po przebiegu 200 000.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie ok.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie ok.
On
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 TDI 250KM 184kW
[l/100km]