Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A8 D4 Sedan

BulkyTommy, ponad rok temu
Silnik 4.2 FSI 372KM 274kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 135 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Audi A8 D4 Sedan 4.2 FSI 372KM 274kW 2010-2013 - Oceń swoje auto
4,57
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Gdyby nie problem z nagarem byłby to świetny samochód, a tak jest bardzo dobry. Nie jeździłem lepszym do tej pory. A było to między innymi BMW E39 530d, BMW E60 530xd, Toyota Avensis 2.0 itp
Wrażenia
4,0
Silnik
Świetny, i o dziwo, oszczędny jak na taką moc (372KM) i pojemność 4,2 cm3. Po mieście 12-17 l/100km. W trasie, jak emeryt udało mi się zejść poniżej 10 l. Prze średniej (!!!) 186 km/h spalił 13,5 l/100km (!!!) Zaczęły się dolewki wtedy gdy zdiagnozowali ten gromadzący się nagar i spadek ciśnienia na cylindrach. Poza tym był z czego pociągnąć. Bez kagańca w Germanii na autobahnie 275 km/h
4,0
Skrzynia biegów
Mam mieszane uczucia bo pod koniec użytkowania szarpała jak był zimny. KŁopot z redukcja z 2 na 1 i dodaniu gazu. Miałem na myśli pedał przyspieszenia. Gaz to do gotowania. Jak chcesz zagazować A8 to beze mnie.
5,0
Układ jezdny
Spoko, precyzyjny i tryby ustawień dawały różnicę.
5,0
Karoseria
Ekstra, amaelinium ! Amelinowa farba i nie było problemów bo nie rdzewiał. Czarny podatny na zarysowania z myjni automatycznej albo od szczotki do usuwaniu śniegu. Podczas korekty lakieru okazał się on bardzo twardy. Oczywiście mycie potem tylko ręcznie, samemu i koniec ze szczotką do śniegu.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń. Dodatkowo lusterka z tzw martwym polem, kamera z tyłu i czujniki parkowania.
5,0
Ergonomia
Tak się przyzwyczaiłem, że po przesiadce do Mercedesa wszystko mnie wkurzało. Najbardziej wajcha do zmiany biegów zamiast dźwigni do włączania wycieraczek.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez problemów ogrzewał i schładzał wnętrze. Tylko zamieniłbym pokrętło zamiast zmieniać wartości temperatury to wolałbym aby zwiększało się w ten sposób intensywność nadmuchu zamiast klikać klawiszem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przy moim ustawieniu fotela kierowcy, mając 185 cm wzrostu i 100 kg wagi (moja A8 w normalnej wersji karoserii nie LONG) z tyłu nie dotykałem kolanami fotela przede mną.
5,0
Wyciszenie
Mistrz w swojej klasie. Przy 200 km/h normalna rozmowa bez jazgotu z zewnątrz.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trochę wiedzy o tym kto i co produkuje do Audi pozwala na ominięcie wysokich cena w ASO. Np wahacze robi firma, która sprzedając je nie we własnym pudełku bez napisu AUDI, ma tylko zdarty znaczek firmowy AUDI na wahaczu. I jedna trzecią ceny. To samo tarcze hamulcowe. ATE i tyle.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ja bym kupił jeszcze raz A8.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przy funkcji key less nie lubi jak leje się wodę pod ciśnieniem w okolice klamek bo uszkadza się tzw antenę w klamce i trzeba wymienić. To samo z oświetleniem pod klamkami. Po wymianie wszystko hulało jak trzeba. Czasami zawiesi się to i owo np roleta tylnej szyby ale odblokowanie po połączeniu do komputera załatwiało sprawę. Dużo tej elektryki więc siłą rzeczy jak dostanie jakiś element za mało prądu to błąd się zapisze i trzeba pana Marka aby odblokował w kompie. Drobiazgi. Napisałem aby potencjalnym klientom nie wypadły włosy z wrażenia bo pomyślą Bóg wie co. A to bzdety a nie awarie.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
10 tyś km wymiana oleju w silniku, w skrzyni 60-70 tyś. km. Nie pałować na zimnym. Poklepać, pogłaskać, umyć powiedzieć dobre słowo. Świetny samochód, no, bardzo dobry.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 4.2 FSI 372KM 274kW [l/100km]

Średnie zużycie
13,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
13,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
17,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Audi A8 D4 Sedan