Gdyby nie problem z nagarem byłby to świetny samochód, a tak jest bardzo dobry. Nie jeździłem lepszym do tej pory. A było to między innymi BMW E39 530d, BMW E60 530xd, Toyota Avensis 2.0 itp
Wrażenia
4,0
Silnik
Świetny, i o dziwo, oszczędny jak na taką moc (372KM) i pojemność 4,2 cm3.
Po mieście 12-17 l/100km. W trasie, jak emeryt udało mi się zejść poniżej 10 l. Prze średniej (!!!) 186 km/h spalił 13,5 l/100km (!!!) Zaczęły się dolewki wtedy gdy zdiagnozowali ten gromadzący się nagar i spadek ciśnienia na cylindrach.
Poza tym był z czego pociągnąć. Bez kagańca w Germanii na autobahnie 275 km/h
4,0
Skrzynia biegów
Mam mieszane uczucia bo pod koniec użytkowania szarpała jak był zimny. KŁopot z redukcja z 2 na 1 i dodaniu gazu. Miałem na myśli pedał przyspieszenia. Gaz to do gotowania. Jak chcesz zagazować A8 to beze mnie.
5,0
Układ jezdny
Spoko, precyzyjny i tryby ustawień dawały różnicę.
5,0
Karoseria
Ekstra, amaelinium ! Amelinowa farba i nie było problemów bo nie rdzewiał. Czarny podatny na zarysowania z myjni automatycznej albo od szczotki do usuwaniu śniegu. Podczas korekty lakieru okazał się on bardzo twardy. Oczywiście mycie potem tylko ręcznie, samemu i koniec ze szczotką do śniegu.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń. Dodatkowo lusterka z tzw martwym polem, kamera z tyłu i czujniki parkowania.
5,0
Ergonomia
Tak się przyzwyczaiłem, że po przesiadce do Mercedesa wszystko mnie wkurzało. Najbardziej wajcha do zmiany biegów zamiast dźwigni do włączania wycieraczek.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez problemów ogrzewał i schładzał wnętrze. Tylko zamieniłbym pokrętło zamiast zmieniać wartości temperatury to wolałbym aby zwiększało się w ten sposób intensywność nadmuchu zamiast klikać klawiszem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przy moim ustawieniu fotela kierowcy, mając 185 cm wzrostu i 100 kg wagi (moja A8 w normalnej wersji karoserii nie LONG) z tyłu nie dotykałem kolanami fotela przede mną.
5,0
Wyciszenie
Mistrz w swojej klasie. Przy 200 km/h normalna rozmowa bez jazgotu z zewnątrz.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trochę wiedzy o tym kto i co produkuje do Audi pozwala na ominięcie wysokich cena w ASO. Np wahacze robi firma, która sprzedając je nie we własnym pudełku bez napisu AUDI, ma tylko zdarty znaczek firmowy AUDI na wahaczu. I jedna trzecią ceny. To samo tarcze hamulcowe. ATE i tyle.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ja bym kupił jeszcze raz A8.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przy funkcji key less nie lubi jak leje się wodę pod ciśnieniem w okolice klamek bo uszkadza się tzw antenę w klamce i trzeba wymienić. To samo z oświetleniem pod klamkami. Po wymianie wszystko hulało jak trzeba. Czasami zawiesi się to i owo np roleta tylnej szyby ale odblokowanie po połączeniu do komputera załatwiało sprawę. Dużo tej elektryki więc siłą rzeczy jak dostanie jakiś element za mało prądu to błąd się zapisze i trzeba pana Marka aby odblokował w kompie. Drobiazgi. Napisałem aby potencjalnym klientom nie wypadły włosy z wrażenia bo pomyślą Bóg wie co. A to bzdety a nie awarie.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
10 tyś km wymiana oleju w silniku, w skrzyni 60-70 tyś. km. Nie pałować na zimnym. Poklepać, pogłaskać, umyć powiedzieć dobre słowo. Świetny samochód, no, bardzo dobry.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 4.2 FSI 372KM 274kW
[l/100km]