Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A8 D4 Lang Facelifting

Właściciel, ponad rok temu
Silnik 4.0 TFSI 435KM 320kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 175 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Audi A8 D4 Lang Facelifting 4.0 TFSI 435KM 320kW 2013-2017 - Oceń swoje auto
4,79
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : 435KM i potencjał na 550KM, czyli więcej niż w S8 bez żadnych ingerencji mechanicznych.
5,0
Całokształt
Moja ocena jest wystawiona w kontekście samochodów klasy wyższej i luksusowych. Dlatego opinia "dobra" będzie wynikała z doświadczeń z Audi A6, A8, Jaguarem XKR czy Porsche Cayenne S, a NIE aut klasy kompakt. Bo takie porównanie nie miałoby sensu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Pięknie brzmi, kręci się chętnie i wysoko. Bez porównania lepszy od Cayenne S, Chargera R/T, Challengera SRT, czy mercedesowskich V8.
5,0
Skrzynia biegów
Nie trzeba się bać ZF8. Po pierwsze to jest naprawdę szybka skrzynia! Po drugie A8 4.0 TFSI ma w serii 600Nm, podczas gdy S6 i S7 z S-Tronicem mają tylko 550Nm - co potwierdza, że jest to wytrzymała skrzynia, przyspieszenie jest "uderzające", dobrze znosi tuning do nieprzyzwoitych wartości mocy i momentu. Ma 4 tryby pracy, więc można dobrać odpowiednią charakterystykę.
5,0
Układ jezdny
Dobry jak na tak duże auto, oczywiście quattro. Warto poszukać auta, ze szperą w tylnym moście - poprawia prowadzenie w zakrętach. Znalazłem takie i rzeczywiście ładnie można zacieśniać zakręty.
5,0
Karoseria
Audi Space Frame - aluminium.
Komfort
5,0
Widoczność
Poprawnie + wiele systemów wspomagających i ostrzegających.
4,0
Ergonomia
Trochę nie podoba mi się chowany wyświetlacz centralny. No i nie jest dotykowy...poza tym poprawnie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobre wyciszenie. Mam aktywny wydech, słychać go dopiero po otwarciu szyb :)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto jest wymagające pod względem serwisu - skomplikowanie, kodowanie części itp, dlatego tylko 3gwiazdki.
5,0
Stosunek jakość/cena
Najmniej awaryjne auto w klasie - wg. ADAC. Dopracowane technologie, warto pilnować interwałów serwisowych!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 4.0 TFSI 435KM 320kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
18,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Audi A8 D4 Lang Facelifting