Silnik
: 435KM i potencjał na 550KM, czyli więcej niż w S8 bez żadnych ingerencji mechanicznych.
5,0
Całokształt
Moja ocena jest wystawiona w kontekście samochodów klasy wyższej i luksusowych. Dlatego opinia "dobra" będzie wynikała z doświadczeń z Audi A6, A8, Jaguarem XKR czy Porsche Cayenne S, a NIE aut klasy kompakt. Bo takie porównanie nie miałoby sensu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Pięknie brzmi, kręci się chętnie i wysoko. Bez porównania lepszy od Cayenne S, Chargera R/T, Challengera SRT, czy mercedesowskich V8.
5,0
Skrzynia biegów
Nie trzeba się bać ZF8. Po pierwsze to jest naprawdę szybka skrzynia! Po drugie A8 4.0 TFSI ma w serii 600Nm, podczas gdy S6 i S7 z S-Tronicem mają tylko 550Nm - co potwierdza, że jest to wytrzymała skrzynia, przyspieszenie jest "uderzające", dobrze znosi tuning do nieprzyzwoitych wartości mocy i momentu.
Ma 4 tryby pracy, więc można dobrać odpowiednią charakterystykę.
5,0
Układ jezdny
Dobry jak na tak duże auto, oczywiście quattro.
Warto poszukać auta, ze szperą w tylnym moście - poprawia prowadzenie w zakrętach. Znalazłem takie i rzeczywiście ładnie można zacieśniać zakręty.
5,0
Karoseria
Audi Space Frame - aluminium.
Komfort
5,0
Widoczność
Poprawnie + wiele systemów wspomagających i ostrzegających.
4,0
Ergonomia
Trochę nie podoba mi się chowany wyświetlacz centralny. No i nie jest dotykowy...poza tym poprawnie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobre wyciszenie.
Mam aktywny wydech, słychać go dopiero po otwarciu szyb :)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto jest wymagające pod względem serwisu - skomplikowanie, kodowanie części itp, dlatego tylko 3gwiazdki.
5,0
Stosunek jakość/cena
Najmniej awaryjne auto w klasie - wg. ADAC. Dopracowane technologie, warto pilnować interwałów serwisowych!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 4.0 TFSI 435KM 320kW
[l/100km]