Auto sympatyczne, lecz ma pewne mankamenty, np u mnie postukiwanie elektrycznej rolety w prawych tylnych drzwiach, wiosną zapchały mi się rurki odprowadzające wodę z solara, co w aucie takiej klasy nie powinno mieć miejsca, tak samo jak szum z solara przy wyższych prędkościach autostradowych, poza tym jest ok.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik poezja, ogromna moc, moment obrotowy a przy okazji umiarkowane spalanie. Średnie realne spalanie na trasie 8,5 l przy prędkościach autostradowych (160-180 km/h) jeżeli chce leniwie się przetoczyć, to śmiało zejdziemy do 7,5. Średnie realnie spalanie w mieście przy dużych korkach i zimnym silniku to 15l. Średnie spalanie w cyklu mieszanym tak jak u mnie to 10,5-11 L.
4,0
Skrzynia biegów
Jak na swoje czasy ok, szkoda że tylko 6 biegów, mogła by być trosze szybsza, ale bardzo dobrze radzi sobie z tą mocą.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze, wersja z dynamicznym wspomaganiem radzi sobie wyśmienicie, auto na różnych trybach zmienia czułość wspomagania np: na wysokim używanym do wolnej jazdy po cięższym terenie jest delikatne, a na trymie dynamicznych przyjemnie ciężkie.
Komfort
5,0
Widoczność
Z czujnikami cofania jest dobrze, trzeba pamiętać że to spore auto, ale nie ma tragedii. Niestety nie mam u siebie kamery cofania, ale jak ktoś zastanawia się na A8 D3, to polecam poszukać modelu z tym gadżetem.
5,0
Ergonomia
wszystko pod ręką, intuicyjny system MMI 2G, który mimo swych lat działa bardzo płynnie, WADA jak dla mnie to brak złącza AUX w systemie BOSE, nie mam nic do płyt CD, ale jednak od Audi wymagałbym gniazda AUX w standardzie niezależnie od systemu nagłośnienia.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja 4- strefowa, na lato solardach który wentyluje auto, na zimę webasto, czego chcieć więcej ? dodatkowej nagrzewnicy silnika... niestety silnik przy ujemnych temperaturach potrzebuje nawet 12 km jazdy żeby osiągnąć 90 stopni, mimo że zawsze używam webasta.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To jest A8 :), Czteroosobowa rodzina podróżuje na naprawdę dobrym poziomie, mam wersję 4 osobową wszystkie fotele komfortowe z pełną elektryczną regulacją (nawet te z tyłu), więc na komfort nie można narzekać, miejsca sporo, dużo pojemnych schowków, uchwytów na kawę itp.
4,0
Wyciszenie
Mimo, że to jest Audi, mimo, że A8, to jednak TDI zawsze będzie TDI. Przy zimnym silniku słychać charakterystyczne rechotanie, oczywiście nie da się go porównać do 2.TDI, bo jest dużo ciszej a sam dźwięk jest całkiem przyjemy, ale jednak słychać, tak samo jak czuć delikatne drgania na wolnych obrotach - po prostu ten silnik tak ma. Wyciszenie przy przyśpieszaniu dużo lepsze jak w modelach z silnikiem benzynowym. Przy 165 km/h słychać radio na pierwszym poziomie głośności, więc jest dobrze. Natomiast czasami szumią nadkola, nie wiem czy to kwestia opon.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tutaj nie ma śmiemy, olej i filtry wymieniamy co 10 tyś przebiegu, duży silnik, dwie turbiny, nie wolno oszczędzać na trwałości.
Jedna wymiana oleju z filtrami to ok 710 zł ( olej+ filtr oleju+kabinowy+2x filtr powietrza).
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto jest warte swojej ceny, ma mnóstwo elektroniki, która na pewno z czasem będzie płatać figle. Dla osób myślących o audi polecam zakupić interfejs diagnostyczny, zwłaszcza jak lubi coś czasami pogrzebać przy swoich czterech kółkach, w tych autach bez komputera nie mamy po co wychodzić z domu.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Od 15.01.2016 (data kupna) wymieniłem w nim:
Olej i filtry, kocki i tarcze z tyłu, silniczek hamulca ręcznego, akumulator, cały układ paska klinowego, nowe opony dunlop 19, pełna regeneracja przednich reflektorów i ponownie olej ze wszystkimi filtrami. Z czego opony, akumulator i układ paska klinowego wymieniłem, bo chciałem, na poprzednich dało sie jeszcze jeździć, ale miały już oznaki zużycia.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak. Oryginalne zawieszenie na badaniu technicznym wykazał 78 % skuteczności, więc to mówi samo za siebie.
On
- zużycie paliwa dla silnika 4.2 V8 TDI 326KM 240kW
[l/100km]