Silnik
: Kultura pracy, niesłyszalny na niskich obrotach, budzi się do życia na zawołanie. Z zapasem mocy przy każdej prędkości.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Czujnik zawieszenia
Układ elektryczny
: Czujnik cofania
Układ elektryczny
: Moduł keless Go
4,0
Całokształt
Auto posiadam od roku, przy zakupie używanych samochodów zawsze jest ryzyko, trzeba wiedzieć na co zwracać uwagę by nie trafić na wrak. W moim przypadku się udało. Spełnił w pełni pokładane w nim oczekiwania. Cichy, wygodny, bezpieczny i ta V8 po prostu poezja :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik przy spokojnej jeździe cichy, spokojny gdy się wciśnie pedał gazu budzi się do życia, zadowalające przyśpieszenie jak na obecne czasy, zdecydowanie z zapasem mocy przy większych prędkościach, sama przyjemność tym samochodem wyprzedzać.
4,0
Skrzynia biegów
Jest dobrze ale nie idealnie, zmienia płynnie biegi nie szarpie ale strasznie długo się zbiera przy zwykłym trybie jazdy (od wciśnięcia gazu do stosownej reakcji mija wieczność), tak już została zaprojektowana - do spokojnej jazdy. Tryb sport to zupełnie inna bajka, reaguje na najdrobniejsze wciśnięcia pedału gazu.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie nastawione na komfort, dziur nie czuć aż tak bardzo. Na autostradzie samochód płynie, sama przyjemność z jazdy.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność dobra jak na taki duży samochód. Wiele osób narzeka na słabą widoczność do tyłu, ja osobiście nie widzę tego problemu.
5,0
Ergonomia
Model zobowiązuje by wszystko było na swoim miejscu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu też nie mam się do czego przyczepić. Dystrybucja powietrza jest prowadzona równomiernie i nie ma miejsc gdzie bardziej wieje/chłodzi.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie może być inaczej niż bardzo dobrze, dużo miejsca zarówno z przodu jak i z tyłu, nawet dla wysokich osób.
5,0
Wyciszenie
Samochód dobrze wyciszony, szyby podwójne, dźwiękoszczelne, szum powietrza zaczyna być słyszalny przy około 140-160k/h. Przy niższych prędkościach cisza w kabinie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie oszukujmy się, samochód takiej klasy wymaga większego niż zwykle wkładu finansowego, gdybym miał uogólnić to trzeba x2 liczyć koszty utrzymania: od opon, oleju, filtrów, po ubezpieczenie. Nie sztuka kupić sztuka utrzymać.
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód, który był warty ponad 350tyś w podstawowej wersji gdy był nowy, teraz można kupić w miarę dobrym stanie za ułamek tej ceny, dorzucić do tego solidne wykonanie, bogate wyposażenie którego brakuje niektórym nowym samochodom i w całości aluminiowa konstrukcja (brak rdzy), dla mnie to okazja.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Rok to nieco krótki okres by ocenić niezawodność 9 letniego pojazdu ale musiałem zrobić:
- czujnik zawieszenia;
- czujnik cofania;
- moduł keyless GO (ale kupiłem uszkodzony);
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co brak.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 4.2 V8 335KM 246kW
[l/100km]