Zawieszenie
: Wcześniej miałem delikatnie utwardzone zawieszenie i na nierównościach nie było komfortowo.
W tym aucie mogę to regulować
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: auto jest naszpikowane elektroniką i trzeba o nią dbać
4,0
Całokształt
Nie ma aut idealnych i to też nie jest. Dużo mu nie brakuje ale parę rozwiązań można by zrobić lepiej.
Np spryskiwacze przedniej szyby wypuszczają 4 skondensowane strumienie płynu podczas gdy w poprzednim aucie płyn był rozpryskiwany po całej powierzchni szyby. Przetarcie szyb trwało krócej i było bardziej efektywne.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik fajnie mruczy i ma niezłego kopa. W porównaniu do poprzedniego auta, ciągnie już od samego dołu.
5,0
Skrzynia biegów
Szybko i poprawnie zmienia biegi. Fajnie, że zmian można dokonywać łopatkami przy kierownicy.
5,0
Układ jezdny
Pneumatyczne regulowane zawieszenie to poezja. Czuć różnicę między ustawieniem dynamicznym a komfortowym.
Napęd na 4 koła przydaje się zwłaszcza zimą i w pagórkowatym terenie.
W poprzednim aucie miałem 250KM i przedni napęd, podczas gwałtownego ruszania często zrywało przyczepność. Przy napędzie na 4 koła w obecnym samochodzie jeszcze to mi się nie przytrafiło.
Komfort
5,0
Widoczność
Pozycja zza kierownicy jest lepsza niż w mniejszym Volvo V70
5,0
Ergonomia
Wszystko jest tam gdzie powinno. Łatwo się obsługuje wszystkie funkcje.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja 4-strefowa przydaje się gdy np. mamy małe dzieci na tylej kanapie.
Solardach w słoneczne dni będzie dostarczał energii do przewietrzania samochodu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest dużo zarówno na przedniej jak i na tylnej kanapie.
Mam zamontowane z tyłu 2 foteliki i zostało jeszcze miejsce dla dorosłej osoby.
5,0
Wyciszenie
W aucie jest cicho, przy mocniejszym wciśnięciu pedału gazu dopiero dopiero dociera do nas dźwięk V8.
Przy dużych prędkościach powyżej 160km/h słychać tylko dźwięk opływającego powietrza
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mam auto z instalacją gazową. Spalanie w przedziale 15-20l gazu na 100km. W chwili obecnej koszt 100km to ok.30-40zł więc jak na silnik V8 4,2l i 335KM wynik znakomity
4,0
Stosunek jakość/cena
Tutaj należy sobie odpowiedzieć na pytanie czy chcemy mieć auto kompletnie wyposażone ale kilkuletnie czy prawie nówkę ale golasa.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przeguby zewnętrzne i drobne usterki elektryczne
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na razie brak.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 4.2 V8 335KM 246kW
[l/100km]