Szukaj

Ocena kierowcy - Audi A8 D3 Sedan

SzymonC, 11 lat temu
Silnik 4.2 V8 335KM 246kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 217 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Audi A8 D3 Sedan 4.2 V8 335KM 246kW 2002-2006 - Oceń swoje auto
4,77
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : To już moje drugie A8. Wcześniej jeździłem wersją D2 3.7 litra. Więc wiedziałem w co się pakuję. W tym modelu urzeka moc silnika, która daje wyjątkową lekkość jak na limuzynę w tym segmencie, poza tym doskonałe pneumatyczne zawieszenie które w zależności od szybkości charakteru jazdy obniża się i utwardza (np. autostrada) lub podnosi i daje wyjątkową miękkość i komfort(miasto). Najwięcej radości daje oczywiście gonitwa po niemieckich autostradach wtedy czuć sportowy charakter maszyny i fakt że auto stworzono dla pasjonatów jazdy przez duże J. Dobrze spisuje się też trudnych warunkach zimowych, czy nawet górskich. Napęd quattro działa wyśmienicie i daje poczucie pewności prowadzenia. Trzeba jednak zaznaczyć że trzeba też tym autem umieć jeździć bo prawa fizyki są nieubłagane i jak ktoś dostanie małpiego rozumu to się zawinie na drzewie - znałem jeden taki przypadek. Koszty utrzymania mieszczą się w granicach rozsądku, ale jeśli ktoś chce to auto na bieżąco zadbać to musi się liczyć wydatkami. Do byle jakiego warsztatu przysłowiowego Heńka czy Mańka to nie radze oddawać bo to się zawsze źle skończy i może zwiększyć późniejsze wydatki. Mało osób ma pojęcie jak poprawnie serwisować te auta, a fachowcy w ASO zazwyczaj cenią swą wiedzę. Więc nie jest to zdecydowanie auto dla dusigrosza czy przeciętniaka który będzie liczył że się będzie elegancko i tanio bujał. Dla przykładu wymiana rozrządu to jakieś 3000 PLN. Jeśli chodzi o paliwo... to ja mieszczę się w przedziale 1500 PLN na miesiąc - głównie jazda po mieście. Jak komuś drogo zawsze może wrzucić LPG - ale tu też trzeba uważać bo niewiele zakładów robi to dobrze i na rynku jest sporo spapranych aut. Jeśli wyżej wymienione kwoty kogoś przerażają to lepiej nie radzę nawet startować do zakupu A8 i sugeruję kupno jakiegoś małego taniego \"koziołka\" a ewentualne sportowe inklinacje niech uskutecznia grami komputerowymi lub na gokartach...
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Klapa bagażnika problem z otwieraniem z pilota
5,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
Optymalne połączenie mocy i ekonomii. Zwłaszcza że buda jest lekka (aluminium).
5,0
Skrzynia biegów
6 biegów. Krótkie sportowe przełożenia katapultują auto do setki w niecałe 6 sekund. Poza tym duża wygoda w mieście.
5,0
Układ jezdny
Rewelacja. Adaptacyjne zawieszenie działa wyśmienicie.
Komfort
5,0
Widoczność
Ponadprzeciętna. Jest nawet nieco lepsza niż w poprzedniej generacji.
5,0
Ergonomia
Wygoda i łatwość obsługi wszystkich urządzeń pokładowych na bardzo wysokim poziomie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest jak trzeba. Nic dodać nic ująć. Szybko się nagrzewa w zimie i dobrze chłodzi latem. Klima nie ma wpływu na zużycie paliwa przy tym silniku.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest super. Jeśli wozisz z tyłu prezydenta to kup wersję Long. Jeśli nie to standardowa wystarczy w zupełności.
4,0
Wyciszenie
Odnoszę wrażenie że model D2 był bardziej wyciszony. Ale piękny dźwięk V8 -mki to balsam dla uszu :)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na tę moc i ilość bajerów to jest na prawdę dobrze.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 4.2 V8 335KM 246kW [l/100km]

Średnie zużycie
14,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
15,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
18,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
11,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Audi A8 D3 Sedan 4.2 V8 335KM 246kW
Średni koszt przejechania 100 km
44,00 zł
19,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Audi A8 D3 Sedan