Silnik to poezja dla ucha. Jego brzmienie jest bliźniaczo podobne do tego z Lamborghini Gallardo z tego samego rocznika. Mocy jak na tak dużą i ciężką limuzynę nie brakuje. Auto oddaje moc dużo bardziej brutalnie niż Audi z silnikiem W12, które ma porównywalną moc, lecz odczucia są według mnie dużo mniej sportowe. V10 Lambo, to dopiero rodowód.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jeśli chodzi o wytrzymałość, ekstra. Jednak jak na dzisiejsze standardy jest dość wolna. Przy wciśnięciu pedału gazu, trzeba poczekać sekundę aż auto zbije bieg i zacznie przyspieszać. Łopatki przy kierownicy zachowują się już lepiej. Jednak jak dla mnie, ta skrzynia w zupełności wystarcza w tym aucie.
5,0
Układ jezdny
Jak na tak ciężkie auto, jestem bardzo pozytywnie zaskoczony. Dzięki napędowi Quattro auto jedzie jak przyklejone do drogi. Tutaj nie mam nic do zarzucenia, czuje się bardzo pewnie za kierownicą tej luksusowej bestii.
5,0
Karoseria
Auto wykonane jest z aluminium, korozji nawet najmniejszej nie zauważyłem.
Komfort
5,0
Widoczność
Pierwszym moim zaskoczeniem po wejściu do środka było to, że przednia szyba jest dość mała. Jednak widoczność jest bardzo dobra. Z tyłu już trochę gorzej, ze względu na kąt, pod którym tylna linia samochodu opada. Jednak od tego są lusterka, czujniki parkowania i kamera cofania.
5,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj jest się do czego przyczepić. Auto dość długo się nagrzewa w zimę a po wyłączeniu silnika szyby momentalnie zaczynają parować, mimo wymiany filtra kabiny i odgrzybieniu klimatyzacji. Teraz gdy jest cieplej, problem występuje, lecz w znacznie mniejszym stopniu. Nie wiem czy to wada ogólna samochodu, czy tylko mojego egzemplarza.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To auto to segment limuzyn. Lekko ponad 5 metrów długości robi robotę. Każdy pasażer zachwalał komfort podróżowania na kanapie z tyłu.
5,0
Wyciszenie
Pod maską 5.2 V10 a podczas jazdy z prędkością 120-140 km/h słychać tylko szmer opon. Jednak po delikatnym wciśnięciu pedału gazu, do kabiny dochodzi groźny gulgot V10. Coś pięknego! Tutaj inżynierowie Audi zrobili coś wspaniałego. Dodam, że wszystkie szyby mam akustyczne, także to też wpływa na hałas we wnętrzu.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie od 17-19.5L przy mojej średnio dynamicznej jeździe. Koszt wymiany oleju 600PLN plus koszt filtrów (olejowy, paliwa). Hamulce mam ceramiczne. Tarcze nie noszą śladów użytkowania. Klocki były wymieniane. Przód około 3000PLN tył około 2000PLN.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 5.2 V10 FSI 450KM 331kW
[l/100km]