Układ elektryczny
: Częste przepalanie się żarówek oświetlenia zewnętrznego.
4,0
Całokształt
+ aluminium
+ wyglad
+ QUATTRO
+ jakość wykonania
+ wyciszenie
+ zawieszenie
+ pojemność bagażnika
+ przestrzeń w środku
+ bardzo bogate wyposażenie
- SILNIK!!!
- SKRZYNIA BIEGÓW!!!
- za mało miejsca dla wysokiego kierowcy jak na tak duże auto.
Audi A8 D2 jest bliski ideału, ale na pewno nie z tym silnikiem. Nie kupiłbym ponownie 2.5TDI, wolałbym benzyne 2.8, ewentualnie 3.3TDI.
Wrażenia
2,0
Silnik
Silnik to porażka. Zbyt słaby do tego auta i bardzo głośny. Jestem zdumiony, że pod maske tej pięknej luksusowej limuzyny wstawiali takiego \"klekota\". W środku w zasadzie nie słychać klekotania, dzięki doskonałemu wyciszeniu (jedynie troche na wolnychj obrotach), ale na zewnątrz porażka całkowita.
Trzeba jednak przyznać, ze przy przyspieszaniu dźwięk jest nawet rasowy i przyjemny dla ucha (co nie zmienia faktu, ze to auto wogóle nie idzie).
Z wielkim trudem osiąga prędkość maksymalną, a przyśpieszenie 9.9s 0-100km/h w TAKIM aucie pozostawie bez komentarza.
2,0
Skrzynia biegów
Automat jest wolny, szczególnie odczuwalne przy ruszaniu i redukcjach.
4,0
Układ jezdny
Napęd QUATTRO doskonały, świetnie trzyma się drogi, śnieg, zakręty doskonale. Jednak jak na zwykłą wersję A8 nieusportowioną zawieszenie powinno być nieco bardziej komfortowe.
Komfort
3,0
Widoczność
Przez tylną szybę bardzo kiepska, ale sytuację ratują świetne duże lusterka i czujniki parkowania.
5,0
Ergonomia
Bez jakichkolwiek zastrzeżen.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Również nie można na nic narzekać.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla pasażerów bardzo dużo miejsca, ale dla mnie jako kierowcy za mało miejsca na nogi i głowę przy optymalnych ustawieniach fotela i kierownicy. (mam 196cm wzrostu). Na boki w porządku.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobre wyciszenie, słuchanie muzyki w środku to sama przyjemność. No i nie słychać klekotania diesla.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W mieście nie ma tragedii, ale mogłoby być nieco lepiej. Pali 12-13l/100km. W trasie można osiągnąć 9l/100km. Ale i tak to jest najbardziej ekonomiczny silnik w tym modelu i dlatego go wybrałem.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 TDI quattro 180KM 132kW
[l/100km]