Inne
: Wszystko mnie pozytywnie zaskoczyło. Nie bałem sie V6 bo mam rozum i olej w głowie. I nie bede sie bał następnym razem :):):)
5,0
Całokształt
PRZECZYTAJ TĄ OCENĘ !!!!!!!!!!!!!!
Doskonale z małym minusikiem no bo.. tak :))
Są nowe fury za 500 000zł i tam mozna dawać doskonale z + :))
Wrażenia
4,0
Silnik
JAK DBASZ - TAK MASZ. Prosze przeczytać moją ocenę.
Kupiłem to auto ponieważ zawsze lubiałem marke Audi i dźwięk silników diesla tego koncernu.
Silnik pięknie pracuje ( V6 ) , łyka oleju mniej niż pisze w książce. Niech nikt nie mówi ze diesle nie biorą oleju. Biorą - taka jest konstrukcja tego silnika, ze kropelkę napić się musi ( na 10 000km 0,2 l to chyba nie grzech... ).
Zawsze po zimie zatyka się odma olejowa ( separator oleju ) - to taki mały filterek który powoduje dymienie z rury siwym śmnierdzącym dymem. NIech nikt nie mówi ze 2,5 tdi v6 to szajs, bo miałem rzędówkę 2,5tdi i tam tez zatykała się odma. Jest wiele narzekań na wałki rozrządu w tym silniku. A ja powiem tak : najwięcej na ten temat mówią ludzie i mechanicy którzy nigdy tego nie robili. Bo jak wymienia sie filtry i leje dobry olej co 10-11 tyś km, to żadne wałki nie padają. Kupiłem jak miał 180 000 , zrobiłem 50 000 i NIC MI NIGDY NIE PADŁO. Ten silnik trzeba umieć obsługiwać i używać.
Reasumując 220zł co rok trzeba wydać na ten mały separatorek od oleju :)
Wymiana rozrządu u jednego mechanika 1750zł . Ja się rzuciłem na seriws i zapłaciłem troszke wiecej :))
Ale teraz bedzie 70 000 km spokoju.
5,0
Skrzynia biegów
Super przełożenia, nic sie nie zepsuło . 6 bieg od 80-90 do końca :))
Trzeba UMIEĆ ZMIENIAĆ BIEGI !! Bo jak czytam opinię niektórych ludzi ze padła im skrzynia i sprzęgło TO ŚWIADCZY TYLKO O ZUPEŁNYM BRAKU UMIEJĘTNOŚCI ZMIANY BIEGÓW I RUSZANIA SAMOCHODEM !!!!! Zresztą każdy starszy kierowca przyzna mi rację.
5,0
Układ jezdny
Na trasy super, pływa..... :)
Na polskie boczne dziurawe drogi trochę twardy i lubi zatrząść :) ale to nic złego i nic dziwnego.
Ceny elementów zawieszenia w serwisie kosmicznie drogie. Ale są zamienniki dobrej jakości i wszystko jest do przyjęcia.
Komfort
5,0
Widoczność
Bajka :)) Tylko urzekające troszkę małe prawe Audi"owskie lusterko co nie co denerwuje :))
5,0
Ergonomia
AUDI - TAKI PORZĄDEK PROSTOTA I POUKŁADANIE ZE AŻ NUDNO bo można nie patrząc na kokpit wszystko wciskać i operować :))
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak na 2,5 Tdi to szybko sie nagrzewa i w 8 minut mam gorąco w aucie. Siedzenia w 5 minut parzą :))
Mam też webasto, ale nie używam bo auto trzymam w garażu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak Ci co są z przodu mają do 185cm , to tył może szaleć :D ogólnie wporządku :)) LONGIEM ciężej parkować :)
5,0
Wyciszenie
Do 140 rozmowa szeptem, a potem to szum słychać i trzeba o pół tonu podnieść głos :)) IDEALNIE :)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No i mamy kwestię która wywołuje u mnie histerię, nerwy i białą gorączkę !! a wręcz wpadam w szał!!!
FAKT , MAM MANUALA 6 BIEGOWEGO .
Mam 21 lat, zdarza się ze przycisnę jak mi sie spieszy i zdrza się ze jade spokojnie do 100-120 .
Ludzie którzy piszą ze pali 12-18l to chyba mają coś z głową !!!!!!!!!!!!!!!
Są dwa sposoby mierzenia spalania :
- chwilowy
- średni.
Chwilowy pokazuje nawet 30l/100km jak ostro rozpędzamy spod świateł, po czym zdejmujemy nogę z gazu i pokazuje już 0,00 l . Nie ma co patrzeć na ten pomiar.
Ja zawsze patrze na średni, czyli ten który mierzy spalanie na bierząco.
I tak : wyzerowałem przed wyjazdem do wrocławia - jechałem cyklem mieszanym, bo przez miasta i autostradą itp. ŚREDNI POMIAR NA tej trasie to jest 450km WSKAZAŁ 6.2l / 100km. A jechałem na autostradzie 180km/h przez kilkanaście minut i ŚREDNIE SPALANIE SPADAŁO Z 6,9 DO 6,2.
W mieście z kimą około 8,4l/100km.
Średnio w zimę w mieszanym cyklu 7,3l/100 km.
I mierzyłem to kilkanaście razy , i tak pokazuje komputer. I tyle to auto pali.
Ogólnie sie nie psuje. Ale lubi czasem przewód od podciśnienia powietrza strzelić i auto nie ma siły. No to trzeba wydać 450zł i kupić przewód :)
Raz na 50 000km to chyba nie tragedia.
Mówi się ze te silniki są "zachlapane od spodu olejem". Ale po 13 latach uszczelka pod pokrywą ma prawo stwardnieć i przepuiszczać kropelki oleju... 700zł z robotą i spokój na kolejne 150 000km .
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak dobrze kupisz i masz łeb na karku, to bedziesz długo jeździł bez awarii. Ludzie się patrzą, masz super auto i smiejesz sie z tych co Ci mówią ze to pali 15 litrów :):):)
czego chcieć wiecej ? :))
Chce sprzedać swoje a8 bo wykańczam dom i kasa potrzebna na kuchnię :):):) ale jak stanę na nogi to kupię to samo...
Jakby był ktos zainteresowany to proszę na email podany w ocenie :):):)
Pozdrawiam :):):)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tak jak napisałem wyżej...
Ogólnie jak ktoś dba to bedzie sie długo długo cieszył. To auto jest z aluminium, nigdy nie zardzewieje.
A, i nie ma kogos kto sie nie obejrzy na ulicy.
Mam srebrny kolor alu oryginalne ale po renowacji 17" i wygląda ślicznie. Bez szaleństwa, tylko spokojne duze auto mające charakter :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z poważnych to nic. Trzeba dbać o olej i filry. I z wałkami sie nie będzie nic działo.
Oczywiście o tym ze Zanim sie zacznie jechać to 2 minuty musi pochodzić a przed gaszeniem tez 2 minuty musi pochodzić, nawet nie mówie bo to jasne...
Turbina rozgrzewa się do 800 stopni Celsjusza a łożyska w turbinie do 300 stopni Celsjusza. Dlatego trzeba im dać sekundę na wystygnięcie. I wszystko bedzie dobrze chodzić :)